📣📣 COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE VILAFRANCA FRONT EL CORONAVIRUS

Divendres 13 de març a les 15h

L’Ajuntament de Vilafranca fa saber que, a causa de la pandèmia de Coronavirus, des de la Conselleria de Sanitat i el propi Ajuntament s’han pres les següents mesures en busca de la contenció del virus:

❌ ❌ Es tancaran, a partir de demà dissabte 14 de març, els següents edificis municipals i, per tant, deixaran d’oferir-se els serveis que en ells es realitzen: CASA SOCIAL, CASA DE LA CULTURA, OFICINA DE TURISME, CASA DE LA MÚSICA i INSTAL·LACIONS ESPORTIVES EN RECINTES TANCATS I A L’AIRE LLIURE

❌ ❌ Seguint les indicacions de la Conselleria d’Educació des de dilluns 16 de març tots els CENTRES EDUCATIUS romandran tancats

✔✔ Les OFICINES MUNICIPALS i la MANCOMUNITAT ELS PORTS seguiran prestant servei. Es recomana que, sempre que siga possible, tots els tràmits i comunicacions es facen de forma telemàtica o per telèfon

✔✔Es mantindrà, de moment, el servei del MERCAT.

➡➡ A més, des de l’Ajuntament, tenint en consideració la possible afluència de visitants al municipi (turistes o residents estacionals) es recomana:

❌ Evitar els desplaçaments que no siguen necessaris tant en sentit d’entrada com d’eixida del municipi per a evitar la propagació del virus. A ser possible, els no residents no visitar el municipi i els residents no viatjar a altres localitats. Es recorda que les diferents suspensions i tancament de serveis a nivell Comunitat és una mesura de prevenció i no un període vacacional. Per això, es prega màxima consideració per tal d’evitar la propagació del virus.

❌ Evitar zones d’aglomeració i mantindre la distància de, aproximadament, un metre amb aquelles persones que mostren signes d’afecció respiratòria (tos o esternuts)

❌ Evitar les aglomeracions en espais a l’aire lliure com els parcs.

➡➡ Altres recomanacions generals per tal d’evitar la propagació del Coronavirus:

❌ Evitar donar les mans en les salutacions de cortesia

✔ Llavar-se les mans de forma regular

❌ Evitar tocar-se la boca, nas o ulls sense haver-se llavat prèviament les mans

✔ En cas de brots de tos, tossir sobre un mocador, el colze o la mànega

❌ No compartir menjars ni begudes, així com objectes d’ús personal

✔ Escurar els plats i gots en el llavaplats amb temperatures superiors als 60 °C

✔ Ventilar les habitacions dues o tres vegades al dia

✔ Netejar amb lleixiu en dilució els banys

⚠ En cas de mostrar símptomes de la malaltia (com febre, tos o dificultat respiratòria) contactar amb Sanitat a través del telèfon oficial ☎ 900.300.555 ☎

ℹ L’Ajuntament de Vilafranca informarà de noves mesures a prendre o canvis en la situació de recomanacions actual a mesura que es coneguen noves dades
Moltes gràcies a totes i tots per la comprensió. Totes i tots junts podem contribuir a frenar la propagació del virus.