10.000 ciris van il·luminar el nucli antic de Vilafranca

Nit dels ciris 2021

La passada nit del dissabte, el poble de Vilafranca va tornar a sentir la màgia dels ciris. Veïnes i veïns del municipi van quedar sorpresos un any més.

Amb l’ajuda d’uns 50 voluntaris i voluntàries i dels veïns i veïnes del recorregut, es van encendre 10.000 ciris que creuaven el nucli antic del poble, sent l’inici a la Plaça d’En Blasc, passant pel Carrer Major, el Carrer Sant Roc, el Carrer Abadia i acabant a la Placeta de l’Església.

A comparació en l’any passat, aquesta nit dels ciris ha vingut acompanyada d’unes projeccions sobre els paratges i la fauna del territori que es visualitzaven al principi del recorregut per amenitzar l’espera i donar a conéixer els aspectes turístics de Vilafranca. També ha destacat, enguany, l’abundància en el muntatge, a l’entrada del recorregut hi havia una gran estructura que formava tres portes per les quals el públic s’endinsava a la nit dels ciris. Alguns dels veïns i veïnes van obrir, també, les seues cases.

Van entrar unes 1700 persones i es va formar una cua que travessava meitat avinguda del llosar. Amb les noves mesures, només podien entrar 25 persones a cada 5 minuts per a assegurar la distància, al cap d’un temps aquest temps va ser reduït a 2 minuts gràcies a la responsabilitat dels i les visitants. A més, l’estança màxima dins el recorregut era de 30 minuts.

Conta Bruno Morraja, Regidor de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, que els ciris utilitzats enguany han sigut una inversió per als pròxims 3 o 4 anys, doncs són reutilitzables per 72 h. Açò ajuda a tindre unes despeses, tan econòmiques com per al medi ambient, menors.

“La Nit dels Ciris va ser una iniciativa per dinamitzar l’activitat del poble després d’un any de pandèmia i donar una llum d’esperança i il·lusió enfront de la Covid-19. També és una manera de lluitar contra el despoblament, donant a conéixer el poble d’una manera cridanera”. Finalment, l’Ajuntament agraeix a totes aquelles persones que van ajudar en el muntatge i que van col·laborar, d’alguna manera o altra en aquesta Nit dels Ciris.