El 16 de març jornada en línia informativa per a Rural Experimenta a Vilafranca

Rural experimenta III
  • El laboratori rural d’experimentació i innovació ciutadana se celebrarà en el municipi dels Ports del 21 al 26 de juny

Vilafranca serà, del 21 al 26 de juny, la seu oficial de la tercera edició de Rural Experimenta, el laboratori Rural d’Experimentació i Innovació Ciutadana en el Medi rural organitzat pel Ministeri de Cultura i Esport amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilafranca, la Diputació de Castelló, la Generalitat Valenciana, el Programa d’Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I, la Fundació Carulla – Museo de la Vida Rural i Medialab – Prado.

Amb motiu de la presentació de projectes candidats a participar, dimarts que ve 16 de març a les 17h tindrà lloc una jornada telemàtica en la qual participaran tots els organismes implicats. En la trobada es donaran a conéixer les principals novetats de l’edició 2021 i es resoldran dubtes sobre la participació i presentació de projectes. Indicar que la jornada és d’accés lliure a través del canal de Youtube del Ministeri de Cultura i Esport. No obstant això, totes aquelles persones interessades a participar de manera activa en el diàleg i realitzar preguntes haurà d’inscriure’s prèviament.

Recordar que la presentació de projectes finalitza l’11 d’abril. Rural Experimenta cerca sis projectes nous, que milloren la vida en comú i la cultura en el medi rural i seguisquen la filosofia del “fes-ho tu mateix” i “fes-ho amb uns altres”, així com que generen la col·laboració i el coneixement, utilitzen mitjans digitals i/o rescaten i reciclen tècniques o coneixements tradicionals per a aconseguir els seus objectius. Indicar que les propostes es poden presentar de manera individual o col·lectiva.

Les temàtiques emmarcades en la present edició són: cultura, creació contemporània i ciència rural enfront de la crisi climàtica i ecològica; economia verda i economia circular; Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), educació i cultura per a la sostenibilitat; repte demogràfic i joventut; patrimoni material i immaterial, béns i arxius del comú; i vida postCovid.

La publicació de la preselecció de projectes tindrà lloc el 19 d’abril. Seguidament es realitzaran videoentrevistes amb els preseleccionats i el 23 d’abril es nomenaran els sis projectes participants en aquesta edició. Ressaltar que, del 26 d’abril i fins al 16 de maig, estarà oberta la convocatòria per a la selecció de col·laboradors. En cas que la persona o persones seleccionades hagen de desplaçar-se fins a Vilafranca, serà l’organització l’encarregada de sufragar les despeses de desplaçament, manutenció i logística.