El Cant d’Estil triomfa en Vilafranca

Cant d’Estil Vilafranca
Vilafranca va viure el dissabte el Dia del Cant Valencià d’Estil amb multitud d’activitats. La jornada es va emmarcar dins de les activitats organitzades per l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana amb motiu de la capitalitat cultural del municipi.
Des de les 17.30h es van succeir diferents actuacions itinerants en la plaça d’En Blasc, la plaça de la Llotja, la plaça del Portal de Sant Roc, la plaça de l’Església i els carrers Major i En Pons.
L’escenari de la plaça de l’Església va acollir l’actuació principal des de les 19h.
Els participants es van dividir en “Al cant d’estil i les albaes”; “Al vers”; “A l’acompanyament instrumental”; “A les dolçaines i el tabal” i “Coordinació i documentació”.
“Al cant d’estil i les albaes” va comptar amb Isabel García, Isabel de Quart; Paqui Gijón, Paquita la del Pedralbí; Tatiana Prades; María José Fernández, María Josep de Castellar; Xavier Benedito, Xavier de Bétera; José Fernández, José de Castellar; Raúl Luis, Raúl de Puig i Joan Civera, Joan de la Malva-rosa.
“Al vers” va estar representat per Francesc Nicasio, Paco de Faura; i Fernando Ferrer, Fernando el Ratllat. Quant a “A l’acompanyament instrumental” van participar els músics de corda de Godella: Pep Juste, Julián Romero i Pepe Balaguer i els músics de vent de Bétera Víctor Gámez, Carlos Sánchez i Enrique Doménech. “A les dolçaines i el tabal” va arribar de la mà de l’Associació Llorca Música Tradicional. Finalment, la part de “coordinació i documentació” va ser realitzada per Jordi Reig.