Èxit d’activitats i de participació en les XV Jornades de la Gent Gran de Vilafranca

XV Jornades de la Gent Gran de Vilafranca

Entre el 27 de setembre i el 4 d’octubre l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Vilafranca, amb la col·laboració de l’Ajuntament i l’àrea de Serveis Socials de la Mancomunitat han organitzat la quinzena edició de les Jornades de la Gent Gran. Després d’un any a zero a causa de la pandèmia, l’actual junta ha pogut dur a terme una setmana amb gran varietat d’activitats ben diferents i amb molta participació.

El tret de sortida era el passat dilluns 27 amb la típica caminada pel terme, enguany amb Sergi Monfort de l’alberg La Parreta com a guia. Es va fer un recorregut fins a l’Arboretum de la localitat però per senders locals. Monfort es va centrar en explicar el sistema de senyalització d’aquestes rutes i fer una anàlisi de les espècies autòctones i foranes amb que compta el jardí botànic municipal.

L’activitat el dimarts continuava sent de caire saludable. Aquesta vegada però, asseguts. Es tractava d’una conferència sobre salut i nutrició per a un envelliment saludable a càrrec de la nutricionista Sheila Amela.

La salut donava pas a la cultura. El dimecres es projectava el film “Y si vivimos juntos”. Una hilarant comèdia francesa que posava en entredit les residències de la 3a edat i el sistema de cura de les persones grans. Amb la pel·lícula com a pretext es va analitzar la cultura de l’envelliment que tenim avui dia i es va fer un paral·lelisme entre el model francès i el model rural del qual gaudeix la comarca.

No podia faltar al programa el concurs de guinyot, enguany reservat al dijous. Desenes de parelles es van inscriure al campionat que no perd adeptes any rere any.

En un any de rovellons com aquest, la conferència del divendres s’enquadrava molt bé amb la programació. I és que Melchor Rovira, professor a l’IES i aficionat a la micologia, va desplegar tot el ventall de bolets que creixen als nostres boscos més enllà dels rovellons. Rovira va fer alhora molt d’èmfasi en quins es poden o no es poden menjar alhora que va compartir diverses maneres de cuinar-los.

L’acte del dissabte guanyava en assistència a tota la resta. Ignasi Llopis projectava un vídeo d’una festa de l’associació de l’any 1988 sorgit del seu arxiu audiovisual particular. Els assistents van gaudir recordant aquells que ja no estan i veient l’associació local en els seus anys de màxima efervescència.

Les jornades es tancaven el dilluns amb una visita guiada a l’estació meteorològica de la mà també d’Ignasi Llopis. Aquest aficionat a la meteorologia va mostrar als assistents els pluviòmetres, termòmetres i baròmetres que s’encarreguen de mesurar i enregistrar les dades meteorològiques del nostre poble.

Amb aquesta dosi de meteorologia es posava punt i final a unes jornades que han gaudit de gran riquesa d’actes. D’aquesta manera l’associació reprèn la normalitat després que, ja des de principis d’estiu, el bar de la casa social s’haja reobert al públic.