Formació, cultura i esport, protagonistes del mes d’octubre a Vilafranca

Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa del mes d’octubre. Dins d’aquesta hi ha activitats esportives, exposicions, actuacions musicals, excursions, xarrades, cinema, formacions i un llarg etcĆØtera d’actes que faran que veĆÆns i veĆÆnes gaudisquen d’aquest mes d’una manera especial.

Durant tot el mes estaran disponibles algunes exposicions. El projecte ‘Taleques’ d’Olga Diego es podrĆ  visitar fins al dia 15. Del 20 d’octubre al 26 de novembre, l’exposició ‘Flexió de Xilema’, de Laura Palau, inundarĆ  els racons del poble, estarĆ  present a les Sales Gòtiques, a la Casa Social, al Centre de Salut, a la Biblioteca, a l’I.E.S. de vilafranca i a la Tourist Info. Finalment, Abadia Seven acollirĆ  ‘Cruzando el Charco’ de Katrina Alexy i Javier Soligó, des del 26 d’octubre fins al 5 de novembre,

A mĆ©s, es podrĆ  reservar plaƧa per a assistir a les visites guiades de l’Oficina de Turisme de Vilafranca. Aquestes es realitzen tant pel centre històric del municipi com pels monuments i museus mĆ©s caracterĆ­stics d’aquest. Les visites es realitzaran a les 11.30 h els dimecres, dijous i diumenges, i tambĆ© a les 16.30 h els divendres i dissabtes. TambĆ©, el primer dissabte del mes, es farĆ  una visita a la Covatina, dins del Pla de Posada en Valor de l’Art Rupestre. A mĆ©s, el dia 8, s’organitza una visita teatralitzada a la Pedra en Sec amb Sergi Monfort i Nandet. El ColĀ·legi Blasc d’Alagó tambĆ© farĆ  la seua eixida de tardor el dia 11.

L’esport tambĆ© es fa el seu espai en aquesta agenda. El club de frontenis de Vilafranca s’enfrontarĆ  al Vila-real, al Castelló D, al Castelló B i al Castellnovo B els dies 7, 14, 21 i 28 d’octubre, respectivament. Mentre que el C. F. Vilafranca acollirĆ  al Camp del Serrito al C. D. BenicĆ ssim A i al C. F. Rafalafena de Castelló, els dies 8 i 29 d’octubre. A mĆ©s, es durĆ  a terme la marxa senderista ‘CamĆ­ de conquesta’ el dissabte 14.

AixĆ­ mateix, les projeccions de cinema d’aquest mes seran ‘Las NiƱas’, de Pilar Palomero, ‘Valentina’, de Chelo Loureiro, ‘Embrujo’, de Carlos Serrano, aquest tres enmarcades dins del Dia del Cinema Espanyol, celebrat el 6 d’octubre. TambĆ© es projectaran ‘El Acusado’, de Yvan Attal, ‘Coco’, de Lee Unkrich i AdriĆ”n Molina, i ‘Exorcismos’, de Jacobo MartĆ­nez. Addicionalment, tindrĆ  lloc la Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE) del dia 16 fins al 20. I continuant amb la cultura, la companyia Ambfiteatre oferirĆ  el teatre ‘Angoixa’.

Xarrades per conĆ©ixer a les aus, xarrades sobre geografia, de la ruralitat, per a aprendre a reciclar o sobre la Unió Europea, tambĆ© seran protagonistes aquest mes. Concretament, aquestes es portaran a terme els dies 6, 7, 21 i 28 del mes. A mĆ©s, el 16 d’octubre se celebrarĆ  el Dia de les Escriptores, on es durĆ  a terme una narració oral, a cĆ rrec de Tania MuƱoz. TambĆ©, la companyia 3000 Ducados, oferirĆ  la narració de ‘Relatos Oscuros’ a la Biblioteca.

Finalment, un punt fort d’aquesta agenda Ć©s la formació. Primer, el 18 d’octubre es portarĆ  a cap una jornada d’acreditació de competĆØncia professional. DesprĆ©s, el 27 es realitzarĆ  un taller de competĆØncies emocionals. A mĆ©s, al llarg de tot el mes estaran actius l’aula per a majors de la Universitat Jaume I, i el taller d’iniciació a la jota vilafranquina.