La tardor arriba carregada d’activitats a Vilafranca

Agenda Activa Octubre i Novembre

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa d’octubre i novembre. Exposicions, cinema, formaciĆ³ i visites guiades sĆ³n algunes de les propostes per a aquesta tardor.

AixĆ­, aquest mateix cap de setmana, el diumenge 4 d’octubre a les 10h, s’ha programat una visita guiada a la Covatina dins del Pla de Posada en Valor de l’Art Rupestre.

El 10 d’octubre hi haurĆ  una nova visita teatralitzada de la pedra en sec a l’Alberg La Parreta i el 15 d’octubre dins dels Dia Internacional de les Dones rurals es projectarĆ  “Amama” a la Casa Social. El 17 del mateix mes es podrĆ  gaudir a l’Alberg La Parreta de l’espectacle de titelles “Vecinos”.

El 19 d’octubre es viurĆ  el Dia de les escriptores al Teatre Carles Pons i el dia 24 l’Alberg La Parreta organitza una Jornada de bolets. El mateix dia es presentarĆ  a la Casa Social el llibre “Y ahora yo que hago. GuĆ­a rĆ”pida para evitar la culpa climĆ”tica y pasar a la acciĆ³n” de Andreu EscrivĆ .

Quant al 31 d’octubre hi haurĆ  lectura de poesia infantil amb Mar Benegas i l’espectacle “Quiero y no puedo” amb CantataticĆ³. Els dos a la Sala de Teatre Carles Pons. DesprĆ©s, a la plaƧa de l’EsglĆ©sia s’ha organitzat una Nit d’Espectres de la mĆ  de Mas de Poetes.

El mes de novembre la poesia es traslladarĆ  de forma online fins a la ResidĆØncia de la 3a edat i es viurĆ  mĆ©s tard un Laberint poĆØtic amb el Grup de Poetes Almadavar. El Festival PERA conclourĆ  al Restaurant L’Escudella el mateix dia.

El 6 de novembre a la Casa Social tindrĆ  lloc el contacontes “Ellas tres” amb Paula Carballeira. Els contes es traslladaran desprĆ©s al Restaurant L’Escudella amb “Mujeres que viven solas”. A l’endemĆ  es presentarĆ  la Guia de naturalesa del Paratge Natural de Palomita amb Fernando RĆ mia.

El teatre serĆ  protagonista a la Sala Carles Pons el 13 i el 14 de novembre respectivament amb “LĆ”zaro” (Roberto Hoyo i Marc Ferreira) i “No sĆ³lo duelen los golpes” (Pamela Palenciano).

La mĆŗsica centrarĆ  l’atenciĆ³ amb motiu del Concert de Santa CecĆ­lia de Dolces CanƧons, el 21 de novembre, a la Sala de Teatre Carles Pons.

Ja el 25 d enovembre es commemorarĆ  el Dia internacional per l’eliminaciĆ³ de les violĆØncies masclistes, amb l’habitual concentraciĆ³ i lectura de manifestos. I el 26 es representarĆ  a la Sala Carles Pons “El Show del nou mĆ³n” amb Escena Erasmus de la Universitat de ValĆØncia. El dia 28 al mateix lloc la representaciĆ³ serĆ  de “Segarem ortigues amb els talons” a cĆ rrec de Teatro del Contrahecho.

• Cinema al teatre Carles Pons

“Las aventuras del pequeƱo fantasma”, “Mascotas 2”, “Aladdin” i “Mia y el leĆ³n blanco” sĆ³n les pelĀ·lĆ­cules que es projectaran en octubre en la sessiĆ³ infantil. Les de novembre seran “Toy Story 4”, “El rey leĆ³n”, “Angry Birds 2”, “La oveja Shaun: Granjaguedon” i “Dora la exploradora y la ciudad perdida”.

Els llargmetratges per als adults al mes d’octubre seran “Midsommar”, “Padre no hay mĆ”s que uno”, “Quien a hierro mata” i “ParĆ”sitos”. La cartellera per a novembre inclourĆ  “Mientras dure la guerra”, “Joker”, “Lo que arde”, “PuƱales por la espalda” i “La trinchera infinita”.

• Exposicions

A banda, fins al 28 d’octubre es pot visitar a les Sales GĆ²tiques la mostra “Dones i discapacitat”. Del 3 dā€™octubre a lā€™1 de novembre es podrĆ  vore, tambĆ© a les Sales GĆ²tiques, la mostra fotogrĆ fica “Fer la nit, dia” de Gilberto Membrado Guinot. I el 25 d’octubre s’inaugura a la Casa de Cultura l’exposiciĆ³ de Poesia Visual de Mas de Poetes y el Festival PERA.

No es poden oblidar tampoc les habituals visites guiades al Museu de la pedra en sec, l’esglĆ©sia i l’ajuntament.

• FormaciĆ³

La Universitat per a Majors, el taller intergeneracional “Cuidem-nos”, el Curs d’AnimaciĆ³ en activitats de turisme actiu, el Taller LlenƧols poĆØtics, el Curs Com i on comercialitzar el teu producte, el Taller d’animaciĆ³ a la lectura i a la creaciĆ³ poĆØtica en la infĆ ncia de Mar Benegas i el Curs LicitaciĆ³ electrĆ²nica per a empreses sĆ³n les opcions formatives d’aquestos mesos.