L’art rupestre de Vilafranca dins del Pla de posada en valor del Museu de la Valltorta

TARDOR POSADA EN VALOR ART RUPESTRE
POSADA EN VALOR ART RUPESTRE TARDOR

El Museu de la Valltorta i la Conselleria d’EducaciĆ³, Cultura i Esport posen en valor, tambĆ© durant la tardor, l’art rupestre de les comarques dels Ports, el Maestrat, la TinenƧa de BenifassĆ  i la Plana Alta. D’aquesta manera, han organitzat una sĆØrie de visites guiades durant el darrer trimestre de l’any. Ɖs imprescindible reservar amb antelaciĆ³ a les oficines de turisme dels diferents municipis o al museu de la Valltorta.

L’art rupestre dels Ports

Cada cap de setmana el protagonisme es trasllada d’una comarca a una altra. AixĆ­ els caps de setmana del 2 i 3 de novembre, i el 30 de novembre i l’1 de desembre, centraran l’atenciĆ³ les pintures rupestres dels Ports.

El dissabte 2 de novembre i el diumenge 1 de desembre es podran visitar la Covatina a Vilafranca, amb eixida a les 11.30h des de les oficines municipals, i l’abric del Mas de la Rambla de Portell, l’inici del recorregut serĆ  a les 16h des de la plaƧa de l’Ajuntament.

Quant al diumenge 3 de novembre i el dissabte 30 de novembre, les visites seran al Cingle de Palanques, amb inici a la plaƧa a les 11.30h, i a l’abric de Sant CristĆ²fol de Forcall, amb eixida a les 16h davant de l’oficina de turisme.

D’altra banda, tots els caps de setmana i festius es poden visitar les pintures rupestres de la Galeria Alta i la Cova del Roure de Morella la Vella.

Les pintures del Maestrat histĆ²ric

El dissabte 9 de novembre i el diumenge 8 de desembre les visites seran al Maestrat histĆ²ric. AixĆ­ les Coves de la Saltadora a les Coves de VinromĆ , al matĆ­ a les 10h, i l’Abric Centelles a AlbocĆ sser, a la vesprada a les 16h, seran els espais a conĆ©ixer. Els punts de trobada seran respectivament la plaƧa de l’Ajuntament i el camp de futbol d’AlbocĆ sser.

El diumenge 10 de novembre i el dissabte 7 de desembre les visites guiades tindran com a destinaciĆ³ l’Abric de la Serradeta de Vistabella del Maestrat, amb eixida davant l’esglĆ©sia a les 11.30h, i la Coveta Pere TomĆ s d’Atzeneta del Maestrat, amb inici des de davant de l’oficina de turisme a les 16h.

A mĆ©s, tots els caps de setmana i festius es poden visitar les pintures rupestres de la Cova RemĆ­gia i el Cingle de la Mola RemĆ­gia d’Ares del Maestrat. I de dimarts a diumenge es poden conĆ©ixer la Cova dels Cavalls, el Mas d’en Josep i les coves del Civil de TĆ­rig.

Visites a la TinenƧa

La Cova dels Rossegadors a la Pobla BenifassĆ  tambĆ© forma part d’aquesta iniciativa. AixĆ­, es mostrarĆ  als visitants el 17 de novembre i el 14 de desembre, amb eixides a les 13h i a les 16.30h des de la Font dels Rossegadors.

Patrimoni rupestre de La Plana Alta

La Plana Alta estĆ  inclosa tambĆ© en la proposta. L’Abric d’en MeliĆ  de la Serra d’en Galceran i l’Abric del Castell a VilafamĆ©s es visitaran el 23 de novembre i el 21 de desembre. Els punts de trobada i horaris seran, respectivament, a les 10h davant de l’ajuntament de la Serra d’en Galceran i a les 16h a l’oficina de turisme de VilafamĆ©s.

Finalment, el 24 de novembre i el 22 de desembre s’ha programat la visita guiada a l’abric de la Joquera de Borriol. El punt des d’on s’iniciarĆ  el recorregut serĆ  el Museu d’HistĆ²ria de la localitat a les 10h.