L’Orquestra Lírica de Castelló aterra a Vilafranca amb el musical La Història del Soldat d’Igor Stravinsky

La Història del Soldat a Vilafranca

L’activitat cultural vilafranquina no s’atura per Nadal. Per això, el dia de Nadalet desembarcava a la sala Carles Pons de la Casa de la Cultura l’Orquestra Lírica de Castelló amb el musical La Història del soldat, d’Igor Stravinsky. Es tracta d’una adaptació de l’obra del compositor rus al nostre terreny. L’original, escrit en francès, està contextualitzat en la Primera Guerra Mundial. La proposta de la formació castellonenca s’emmarca dins de la Guerra Civil Espanyola i parla valencià.

La Història del soldat és una adaptació que naix fruit de la pandèmia. L’obra original, estrenada ara fa cent anys, també va haver de ser suspesa a causa de l’avanç de la Grip Espanyola. És per això que la formació ha considerat que és el moment oportú per portar-la a escena.

L’Orquestra Lírica de Castelló és una formació integrada per professionals joves i que va nàixer fruit del buit que hi havia en l’espai líric. Per aquest motiu, el seu repertori habitual són les òperes, les sarsueles i tota mena de propostes que integren la música i l’escena.

A més, el conjunt compta amb representació vilafranquina. Els instrumentistes Èric Fortanet, Bruno Zandalinas i Rubén Mestre integren les seues files.

El concert estava patrocinat per la Diputació de Castelló i la del diumenge era la segona vista que l’Orquestra feia a la comarca. D’aquesta manera continuen una gira arreu dels pobles de la província.