Ultim dia amb gossos de rabera, rosari de Sant Roc, bou i castell de focs

17/08/10 Vilafranca va tancar ahir dilluns les festes patronals dedicades a Sant Roc, que aquest any han durat un dia més. Després de la celebració de l’homenatge als més grans a les 14h es va celebrar un dinar multitudinària a la Carpa de Festes, que va comptar amb l’actuació d’un duo. A la tarda el pastor Juli Bayot amb els seus gossos Espurna i Pancho va oferir una exhibició de gossos pastors. A continuació es va resar el Rosari de Sant Roc davant el “Portalet”. Les festes van acabar amb la embolada d’un bou i amb un castell de focs artificials.

Una vegada van finalitzar els actes taurins les penyes van procedir a traslladar els “cadafals” fins a l’entorn de la Plaça de Bous, on se celebraran les festes de la Mare de Déu del Llosar.

La comissió de festes ha destacat la participació de la gent en les activitats i l’elevada presència de públic a la Tasca, que s’ha recuperat. També cal ressenyar l’èxit del concurs de emboladors. Aquest any hi ha hagut novetats com el sopar de sobaquillo amb decoració de taules. Així mateix ha hagut una forta aposta pels grups musicals i teatrals vinculats al municipi: Mel de Romer, la xaranga Hereus del Cognac, La Fatriqueras Teatre, Nandet, la Xalera …

A més les penyes i associacions han col.laborat en l’organització d’activitats que han donat colorit al programa. Ara ja es treballa perquè un altre grup de joves es faci càrrec de l’organització de les festes de 2011. Des del consistori es destaca que la implicació dels veïns en l’organització de les festes és vital perquè aquestes tinguin l’esplendor i el futur desitjat. Així mateix han agraït l’esforç de la comissió de festes en l’organització de tots els actes programats.