Bústica Ciutadana Alcalde i regidors Tràmits i actes de plens Perfil del contractant Urbanisme Telèfons Enllaços Contacte Associacions

L’Ajuntament posa en marxa un Aula Mentor que ofereix més de 100 titols oficials amb formació a distància

Aula Mentor

ENLLAÇ A L’AULA MENTOR DE VILAFRANCA:

29/04/11 El proper dimarts dia 2 de maig Vilafranca posarà en marxa un ambiciós projecte educatiu per a la localitat i tots els pobles de la comarca dels Ports, així com el Maestrat i veïnes comarques de Terol. A la biblioteca de la localitat es posarà en marxa l’Aula Mentor. Es tracta d’un projecte que permetrà acccedir a més de 100 cursos oficials, homologats pel Ministeri d’Educació.

L’Aula Mentor oferirà un programa de formació, no reglada, a distància, a través d’Internet, promogut pel Ministeri d’Educació i Ciència que compta amb una àmplia oferta de cursos, dirigida a persones amb interès d’actualitzar els seus coneixements, tant del punt de vista laboral com personal.La formació de l’Aula Mentor es caracteritza per ser flexible, cada alumne / a determina el ritme de treball i tria tant l’horari com el lloc on estudiar, en el seu domicili o en la pròpia aula. Només és necessari disposar d’un ordinador amb accés a Internet.

Els cursos tenen el suport d’un / a tutor / a, el qual, a través d’un correu electrònic resoldrà els dubtes i corregirà les pràctiques exigides en el curs, en termini de temps no superior a les 48 hores. Un cop finalitzat el curs, i superat un examen presencial, l’alumnat rebrà un certificat expedit pel MEC (Ministeri d’Educació i Ciència).
Els ordinadors de la biblioteca de Vilafranca i de l’Aula d’Informàtica estaran disponibles per accedir a l’aula Mentor. A més, a través de la plafaforma que s’ha creat els alumnes podran matricular-se, accedir a les consultes amb el professorat i tota la informació de l’aula. L’aula estarà oberta inicialment els dimarts de 9:00 a 12:00 i els dimecres de 18:00 a 21:00 hores i comptarà de moment amb 5 ordinadors. Personal de l’Ajuntament de Vilafranca ha rebut la capacitació per a poder oferir tota la informació necessària als alumnes.

Guifi.net

Els veïns de Vilafranca podran accedir també, des de casa, a l’Aula Mentor. De fet, l’Ajuntament ha fomentat en els últims mesos la connexió gratuïta a internet a través del projecte Guifi.net. En l’actualitat ja existeixen més de 200 vivendes connectades a la xarxa. Vilafranca continua sent el municipi de la Comunitat Valenciana que més nodes té connectats.