Seu electrònica Portal de transparència Alcalde i regidors Tràmits i gestions Perfil del contractant Urbanisme Telèfons Enllaços Contacte Associacions

Coneixes els pobles i els paisatges de l’Alt Maestrat i Els Ports?

3 Desembre 2011a5 Desembre 2011

ruta-el-cami-ares-i-vilafranca.jpgCAMINADA PER LES ENTRANYES DE L’ALT MAESTRAT I ELS PORTS.

Dissabte 3 de desembre de 2011.

En aquest primer tram de l’itinerari per l’Alt Maestrat, sortirem a les 9:30 h. des de la Plaça Major de Tírig, bressol prehistòric de la comarca, per dirigir-nos cap a Catí, poble de nobles palaus. Recorrerem 16 km., primer sobre pista i després per senda de muntanya, amb alguns desnivells importants. Passarem pels llavadors refets per Napoleó i el mas d’Esteve, on contarem històries dels maquis; esmorzarem al mas Blanc i escoltarem la llegenda del gegant d’aquesta masia. Posteriorment iniciarem una forta pujada fins arribar a l’ermita de Sant Vicent; després davallarem un altre cop i, finalment, arribarem a les 14:00 h. aprox. a Catí on dinarem. Per la vesprada, visitarem aquesta localitat.

Diumenge 4 de desembre de 2011.

El diumenge dia 4 anirem des de Catí fins a Ares del Maestrat, una etapa més forta, amb 18 km. bàsicament de muntanya, en la què pujarem alguns desnivells considerables. Sortirem a les 9:00h del restaurant El Prigó de Catí, farem quasi be tot el camí dels pelegrins de Catí a Sant Pere de Castellfort, passant pel costat del roure de les Berrugues, un roure monumental. El dinar serà en ruta. En arribar a Ares del Maestrat, visitarem el Museu de la Nevera i pujarem al castell.

Dilluns 5 de desembre de 2011.

En l’últim tram de la caminada, més suau que les anteriors, amb 14 km. de recorregut i pocs desnivells, anirem des d’Ares del Maestrat a Vilafranca, ja a la comarca Els Ports. Caminarem per amples assagadors que ens mostraran la importància històrica que va tenir la transhumància dels ramats. A mig camí pararem per fer un mos. Dinarem a Vilafranca i per la vesprada visitarem el Museu de la Pedra en Sec i farem un breu recorregut per la localitat.

Organitza: El Camí.

MÉS INFORMACIÓ:

Grau de dificultat: Dificultat mitjana.
Nombre de places màximes: 25 persones.
Termini d’inscripció: 01/12/2011.
Opcions i preu:
- El preu pels tres dies és de 15 €.
- En cas de venir un o dos dies, el preu serà de 5€ per dia.
- L’organització dels àpats i l’allotjament corren a compte de cadascú/na. Tota la informació per fer la reserva dels allotjaments i restaurants es pot trobar a la pàgina de “El Camí”: ACÍ.
Inscripcions:
- La inscripció de la caminada és farà enviant un correu a rmarti@elcami.org o trucant als següents telèfons: 647870222 o 964250168.
- En la inscripció és important que deixeu algun telèfon de contacte.