L’1 de Maig acte de cloenda de Vilafranca Solidària 2013 i presentació del projecte 2014

Vilafranca Solidària

29/04/14 El proper 1 de maig Vilafranca Solidària clausurarà un any dedicat al foment de l’educació igualitària entre homes i dones. Serà en un acte dirigit per Óscar Fabregat Albesa, que comptarà amb la participació dels xiquets del col·legi Don Blasco de Alagón, l’Ies de Vilafranca i el Conjunt Instrumental de la Unió Musical de Vilafranca. En el mateix es podran escoltar poemes musicals, contes i música en directe. Serà a les 19h a la Casa de la Cultura.

2013 s’ha dedicat a l’educació igualitària entre homes i dones. Per a això s’han dut a terme un ampli ventall d’activitats. UGT va projectar la pel·lícula “La font de les dones”. El sindicat també va patrocinar l’exposició fotogràfica “La dona treballadora vilafranquina”. Durant l’Escola d’Estiu es van organitzar jocs integradors. La Rabera Eclèctica i la Unió Musical van acostar a Vilafranca l’espectacle “Moltes veus femenines”. D’altra banda Isonomia va oferir la mostra “Dones i Esport “. Així mateix la mateixa fundació va oferir un taller sobre igualtat al col·legi Don Blasco de Alagón. L’escriptora Pepa Úbeda va oferir una conferència sobre literatura i erotisme ia la Fira de la Magdalena es va presentar el llibre “Estrelles de Colors” . Una altra activitat destacada va ser la visita guiada titulada “Dones vilafranquines”, a càrrec de Guillem Monferrer. Dins de la campanya també es va jugar un partit de futbol entre el CF Vilafranca i el Vila-real femení. En el si de l’any dedicat a l’educació igualitària la psicòloga Coto Talens va coordinar tallers sobre educació no sexista i es va representar el teatre social amb la presència de “Les del Paraban”. A més l’Ajuntament de Vilafranca va aprovar una declaració institucional sobre l’educació per la igualtat.

El 2014, en el ple d’abril, es va aprovar una declaració institucional sobre la infància i l’adolescència, així com el seu dret a jugar i compartir. Amb aquest acte s’inicien diverses activitats que es desenvoluparan durant tot 2014. Vilafranca Solidària , a través del Consell de la Solidaritat de Vilafranca, s’encarregarà de coordinar-les.