Vilafranca Solidària clausura l’any dedicat a la igualtat d’oportunitats i estrena una iniciativa sobre la infància i l’adolescència .

02/05/14 Dijous per la vesprada Vilafranca Solidària va celebrar l’acte de cloenda de la campanya 2013 ” Educació en igualtat” , esdeveniment que també va servir per presentar la iniciativa de 2014 ” Infància i adolescència . Jugar i compartir” . L’acte va estar dirigit per Óscar Fabregat i presentat per Marta Milián . Va comptar amb la col · laboració de nombrosos veïns de Vilafranca .

La regidora de Benestar Social , Tere García , va explicar les activitats que s’han desenvolupat durant 2013 i com s’han anat organitzant per fomentar l’educació en igualtat entre xiquets , adults i més grans.A continuació Ivan Escorihuela i Gemma Fabregat van interpretar poemes musicats sobre la realitat educativa de xiquets , pares i alumnes . Maria Sancho va col · laborar explicant un conte sobre la integració .

Els xiquets del col · legi Don Blasco de Alagón, pertanyents a quart de primària , van ser els encarregats d’explicar el lema escollit per a aquest any . Van ser Hector Bayot i Carla Marín . Així mateix Elia Tena , alumna de l’IES va explicar el significat del logotip escollit

La professora i educadora Cinta Pitarch , que durant els últims 35 anys ha vist passar diverses generacions de xiquets i xiquetes en l’Escola Infantil municipal va explicar com ha estat l’evolució dels més petits a la localitat . Va destacar aspectes com l’espontaneïtat i també com, a tots , els crida l’atenció la neu .

En un vídeo van aparèixer persones, associacions, entitats i col · lectius que tenen una relació directa amb l’educació al municipi. Tots ells van relatar tot el que ofereix el poble per a la infància i l’adolescència.

Un grup d’alumnes de l’IES va oferir una coreografia musical , que va donar pas als xiquets de l’escola , que van relatar els drets dels infants .
Finalment es va celebrar un sorteig d’una nit en una casa de turisme rural . Els diners recollits en la rifa es destinaran al Perú .