Escola de famílies, Pla Comarcal de Prevenció de Drogues. Inscripcions fins el 23 de gener

1 Febrer 2015 15:00a28 Febrer 2015 15:00

escola-de-families-drogues.jpg

És una iniciativa que sorgeix des del Pla Comarcal de Prevenció de Drogues, per donar suport als pares i mares en l’educació dels seus fills i filles de 3 a 16 anys (infantil, primària i secundària). S’utilitza una metodologia de treball grupal, oberta, participativa, flexible i dinàmica, amb la possibilitat de fer un “foro” de debat online.

Un dels objectius del projecte és aprendre noves competències educatives que encaminen a les famílies a una educació emocional més completa, basada en la responsabilitat, el respecte, la comunicació i l’amor.

- El cost és de 10€ per als membres de l’AMPA i 12€ per a la resta.
- Les inscripcions es poden realitzar als centres educatius fins al 23 de gener.
- Calendari aproximat: febrer (7, 21 i 25); març (5, 12, 17 i 28); abril (25); i maig (16, 23 i 20).
- Temes a treballar en les sessions (1:30 h. de durada):
Emocions i la seua identificació.
Organització familiar.
Comunicació amb els fills/filles.
Aprendre a parlar amb ells/es i a escoltar-los/es.
Ús de drogues.
Hàbits de vida saludable.
Educació en l’ús de les tecnologies.
Resolució conjunta de conflictes.
El càstig i les seues alternatives.
Neurociència i atenció plena (mindfulness).

Grup de Treball del PCD Els Ports