Vilafranca inicia aquest cap de setmana els preparatius de Sant Antoni

Els majorals de la festa de Sant Antoni de Vilafranca inicien el cap de setmana vinent els preparatius de la festa. El dissabte i el diumenge es viuran dos intensos dies de troncs.

En ambdues jornades els majorals, acompanyats per voluntaris, eixiran a la muntanya per a talar la llenya que posteriorment serà subhastada per a obtenir fons per a la festa.

En les eixides a la muntanya els voluntaris i majorals se serveixen de cavalls i tractors per a arrossegar i transportar la llenya des de la muntanya fins al poble. El dissabte el recorregut es farà fins a la Partida de Dalt, en el límit de Vilafranca amb Mosqueruela. El diumenge es visitaran els masos de la Partida de Baix.

En ambdues jornades els majorals ofereixen als voluntaris un menjar de muntanya amb xoriços, llonganisses i botifarres a la brasa. L’últim cap de setmana de gener els troncs se subhastaran.

D’aquesta manera Vilafranca estarà durant tres caps de setmana submergida en la festivitat de Sant Antoni. Els dies 14 i 15 s’elaboraran els pastissos farcits de confitura de carabassa i es talaran les barres de pi que conformaran l’estructura de la barraca. Els dies 21 i 22 arribaran els actes principals de la festa amb l’Alto a la Malea, la vida del sant, la crema de la foguera i la ronda.