Vilafranca viu Sant Antoni

Vilafranca ha celebrat durant el passat cap de setmana la festivitat de La Publicata de Sant Antoni. Gràcies al treball dels majorals i de tots els que fan possible la festa: grup de teatre, rondalla, grup de ball i voluntaris, s’ha pogut desenvolupar la celebració després d’haver-se suspès el passat mes de gener com a conseqüència de la nevada.

L’activitat es va iniciar el divendres amb el muntatge de l’estructura de la barraca. El dissabte va començar amb l’eixida a la muntanya per buscar Malea. Entre pluja i boira va arribar l’Alt de la Malea. La vesprada de dissabte va tindre com a protagonistes a la ronda, que es va celebrar al Parador de Festes, i la representació de la Vida de Sant Antoni i el sainet “Fenómeno”.

Tant en l’Alt de la Malea com en la representació de l’acte sacramental es van recitar les relacions. A la nit es va calar foc a la foguera.

Diumenge va arribar amb la missa, la processó i la benedicció dels animals. Tot seguit va començar la Ronda amb Sant Antoni, l’àngel, el dimoni, la temptadora, Morondo, la Diablera, la rondalla i el grup de ball i els cantadors de jota Alfredo Val i Maria Pilar Baquedano. No van faltar les cavalleries engalanades. La jornada es va tancar amb la Almoneda.