Vilafranca lliura la Medalla de la Vila a la festa de Sant Antoni amb motiu del 778 aniversari de la Carta Pobla

-Maria Vicente ha rebut el premi d’investigació Explorador Andrés

Vilafranca ha celebrat avui dissabte a les 12h un acte cívic per commemorar el 778 aniversari de la Carta Pobla de la localitat. L’Ajuntament de Vilafranca ha aprovat concedir la Medalla de la Vila a la festa de Sant Antoni.

En l’esdeveniment ha tingut lloc el lliurament del premi d’investigació Explorador Andrés a Maria Vicente, pel seu treball “Imatge i Retaule de la Mare de Déu del Llosar. La seva història”.

L’acte, presentat per Guillem Monferrer, ha comptat amb la col·laboració de l’associació Luis Miralles del Carro que oferirà un repertori musical i de cant.

-Medalla de la Vila

La Medalla de la Vila va ser instituïda amb motiu del 775 aniversari de la Carta de Poblament del Riu de les Truites.

Amb el premi a la festa de Sant Antoni es reconeix l’esforç de tots els majorals, voluntaris, membres del grup de teatre, rondalla i cantadors que han fet possible una de les festes més reconegudes de la localitat.

Fins a la data la Unió Musical de Vilafranca, l’assemblea local de Creu Roja, el metge i historiador Rafael Monferrer i Guardiola han estat reconeguts amb la Medalla de la Vila.

-Premi Explorador Andrés

L’any del 775 aniversari de la carta fundacional de la localitat es va crear el premi d’investigació Explorador Andrés per premiar treballs de recerca sobre el municipi. Es tracta de treballs de final de carrera o estudis doctorals. Està dotat amb 2.000 euros.

El premi Explorador Andrés  l’han rebut fins a la data Pau Altaba, pel seu estudi sobre la casa senyorial d’Els Brusca i Vicent Royo, pel seu estudi sobre els arxius notarials de la localitat entre 1232 i 1412.