Vilafranca acollirà unes jornades gratuïtes sobre gestió forestal i desenvolupament rural en la Xarxa Natura 2000

El 16 i 17 de juny, en la Casa Social de Vilafranca, es viuran unes jornades sobre gestió forestal i desenvolupament rural en la Xarxa Natura 2000. Ponències, taules redones i excursions seran algunes de les propostes de les jornades que impulsa el projecte de la Conselleria de Medi Ambient Life Renaix El Bosc, projecte amb finançament europeu.

La inauguració tindrà lloc el dissabte al matí. Després l’equip del projecte Life Renaix El Bosc explicarà els resultats de la iniciativa. I tot seguit, Carlos Fabregat, investigador vinculat al Jardí Botànic de la Universitat de València, parlarà dels hàbitats prioritaris del Maestrat interior i Els Ports.

Després de la pausa per al cafè, continuarà les ponències Fidel Expósito, tècnic del Servei de producció ecològica, innovació i tecnologia de la Conselleria d’Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. Expósito abordarà el tema del Pla de desenvolupament rural i la ramaderia ecològica. I després, Teresa Cervera, cap de l’Àrea de foment a la gestió forestal sostenible de la Generalitat de Catalunya, tractarà la integració de la millora de la biodiversitat en la gestió forestal (Life Pinassa).

Ja a la vesprada, Ferran Dalmau-Rovira, director de projectes de Medi XXI GSA, impartirà la ponència: “Pla d’ordenació forestal multifuncional. Aprofitament integral, integrat i sostenible. Cas pràctic dels MUP del terme municipal de Vilafranca”. La següent proposta de la vesprada arribarà de la mà de l’equip del projecte Life Renaix el Bosc, que presentarà el pla Post-Life i els acords amb propietaris en el projecte Life Renaix el Bosc.

La jornada acabarà amb una taula redona sobre gestió forestal, conservació d’hàbitats i desenvolupament rural, que comptarà amb representants de productors i empresaris agrícoles i forestals locals, a més de tècnics de la Conselleria.

Les excursions es reserven per al diumenge. Primer visitaran l’exposició del projecte Life Renaix el Bosc que té com a objectiu commemorar el 25 aniversari de la Directiva Hàbitats i del programa Life. I més tard, Josep Sabaté, tècnic del Parc Natural dels Ports, conduirà l’excursió pel paratge municipal de Palomita amb el títol “Taller de indicadores estructurales para la identificación de bosques maduros”. A la mateixa hora, tindrà lloc la visita a les parcel·les de treball del projecte Life Renaix el Bosc que guiarà el mateix equip del projecte.

La participació en les jornades, que són gratuïtes, requereix inscripció prèvia. Aquesta és obligatòria i es pot realitzar a través de la pàgina web http://www.arcestudi.es/liferenaixelbosc/ o mitjançant el correu electrònic difusio.natura@gmail.com