La Fira de la Magdalena torna a Vilafranca el proper cap de setmana

- La XXI edició d’esta Fira tindrà lloc els dies 15 i 16 de juliol

Vilafranca es prepara per a la tradicional Fira de la Magdalena, que des de fa vint-i-un anys es celebra cada mes de juliol. Es tracta d’un esdeveniment en el què veïns i visitants venen a la localitat per a participar en les activitats que s’organitzen i per a “donar una volta” entre les desenes d’expositors de la secció comercial, situada a l’Avinguda de Castelló i la Plaça d’En Blasc, o de la secció ramadera, que estarà pels voltants de la Plaça de Bous.

El divendres 14 de juliol, la Unió Musical de Vilafranca s’encarrega d’anunciar l’esdeveniment amb el Concert Extraordinari Fira de la Magdalena. A les 22:30 hores, el Frontó Municipal acollirà la interpretació dels músics locals de peces com Panderola Leré, de Rafael Beltrán, la Simfonia nº1 de Gustav Mahler i Sofia, el pasdoble de Pau Monfort, director de la banda, que estrena per l’ocasió.

Dissabte a primera hora del matí s’obrirà el recinte firal perquè es puguen instal·lar els expositors i els ramaders. A les 10 hores està previst el Cros Popular a càrrec de l’Escola Esportiva de Vilafranca a la Plaça Peiró Escala i, al migdia, la reina i dames de les festes i les autoritats inauguraran oficialment la XXI edició de la fira.

Alhora es desenvoluparan tallers d’artesania demostratius i participatius i a les 13 hores el recorregut amb cavalls sortirà des de la localitat fins a les Fonts del Llosar on realitzaran un dinar de germanor. La tornada està prevista a les 16:30 hores i, una hora després, es realitzarà una gimcana eqüestre a la Plaça de Bous. A les 22:30 hores, la Casa de la Cultura acollirà un concert de l’Associació Cultural Planakanta.

Diumenge 16, el recinte firal obrirà les portes a les 10 hores i es realitzarà una demostració de tir i arrossegament. Al migdia continuaran els tallers d’artesania i, a la vesprada, el grup local d’animació La Xalera realitzarà una cercavila pel recinte de la fira.

Durant la jornada estan previstes visites guiades a llocs emblemàtics del municipi com el Museu de la Pedra en Sec, l’Església Parroquial i la Torre del Conjurar. Mentrestant, durant els dos dies en què se celebra la fira, les Sales Gòtiques de l’Ajuntament allotgen l’exposició de “L’Esglèsia de Vilafranca, 450 anys d’un tractat renaixentista a pedra” i “Oliveres mil·lenàries del Territori de la Sènia”. Les mostres es podran visitar en horari de vesprada.

A les 21 hores de diumenge es donarà per conclosa esta edició de la fira.