Vilafranca viu la Fira de la Magdalena

Vilafranca celebra la XXI edició de la Fira de la Magdalena. L’activitat s’ha iniciat amb el concert de la Unió Musical de Vilafranca al frontó municipal. La formació dirigida per Pau Monfort Pitarch ha interpretat Panderola Leré, de Rafael Beltrán; Simfonia n.1, de Gustav Mahler; i Sofia, pasdoble de Pau Monfort (estrena absoluta).

Dissabte la fira s’inaugura a les 12h amb la presència del secretari autonòmic d’Agricultura, Francisco Rodríguez Mulero, l’alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, la corporació local i la reina i dames de les festes de 2016.

Durant tot el cap de setmana es podrà visitar una àmplia exposició ramadera, on destaca la gran presència de cavalls. A més s’oferiran demostracions artesanes durant tot el cap de setmana. Els comerços locals també eixen al carrer i les diferents comissions i col·lectius de Vilafranca també munten llocs propis per obtenir fons. Un dels més visitats és el del Grup de Dones de Vilafranca.

A més, a les sales gòtiques de l’Ajuntament es pot visitar l’exposició sobre el 450 aniversari de l’església parroquial de Vilafranca amb fotografies de gran qualitat.

En el si de la Fira també es podrà gaudir de la cercavila de La Xalera, la visita guiada al nucli antic que oferirà Guillem Monferrer, una demostració de tir i arrossegament i l’actuació de l’associació de folklore llationamericà “Planakanta”.