La tradicional Fira de la Magdalena torna a omplir Vilafranca

- La XXI edició d’aquesta cita es va celebrar els dies 15 i 16 de juliol

Com cada estiu, la Fira de la Magdalena de Vilafranca posa de manifest en el calendari que ja ha arribat l’estiu. Es tracta d’una cita en què veïns i visitants d’altres municipis propers arriben a la localitat per a participar de les activitats previstes o “donar una volta” entre les desenes d’expositors de diversos productes que es troben a l’Avinguda de Castelló i el Llosar o d’animals, al carrer Manuel Palomo i els voltants de la Plaça de Bous.

El divendres 14 de juliol, la Unió Musical de Vilafranca es va encarregar d’anunciar l’esdeveniment amb el Concert Extraordinari Fira de la Magdalena. A les 22:30 hores, el Frontó Municipal va acollir la interpretació dels músics locals de peces com Panderola Leré, de Rafael Beltrán, la Simfonia nº1 de Gustav Mahler i Sofia, el pasdoble de Pau Monfort, director de la banda, que va estrenar per a l’ocasió.

Dissabte a primera hora del matí es va obrir el recinte firal perquè es pogueren instal·lar els expositors i els ramaders. A les 10 hores va tindre lloc el Cros Popular a càrrec de l’Escola Esportiva de Vilafranca a la Plaça Peiró Escala i, al migdia, la regina i dames de les festes i les autoritats van inaugurar oficialment la XXI edició de la fira.

Alhora es van desenvolupar tallers d’artesania demostratius i participatius i a les 13 hores el recorregut amb cavalls va eixir des de la localitat fins a les Fonts del Llosar on es va realitzar un dinar de germanor. La tornada va ser a les 16:30 hores i, una hora després, es va realiltzar una gimcana eqüestre a la Plaça de Bous. A les 22:30 hores, la Casa de la Cultura va acollir un concert de l’Associació Cultural Planakanta.

Diumenge 16, el recinte firal va obrir les portes a les 10 hores i es va realitzar una demostració de tir i arrossegament. Al migdia van continuar els tallers d’artesania i, a la vesprada, el grup local d’animació La Xalera va realitzar una cercavila pel recinte de la fira.

Durant la jornada va haver visites guiades a llocs emblemàtics del municipi com el Museu de la Pedra en Sec, l’Església Parroquial i la Torre del Conjurar. Mentrestant, durant els dos dies en què se va celebrar la fira, les Sales Gòtiques de l’Ajuntament van allotjar l’exposició de “L’Esglèsia de Vilafranca, 450 anys d’un tractat renaixentista a pedra” i “Oliveres mil·lenàries del Territori de la Sènia”. Les mostres es van poder visitar en horari de vesprada.

A les 21 hores de diumenge es va donar per conclosa esta edició de la fira.