Vilafranca recorre a cubes d’aigua per a garantir el subministrament

La sequera i la baixada del cabal del naixement de la Tosquilla han obligat a l’Ajuntament de Vilafranca a recórrer a camions cisterna per a proveir d’aigua al municipi. Es tracta d’una situació que s’ha repetit altres estius. Es necessiten al voltant de 250 metres cúbics diaris. Es confia que quan arribe agost, amb la reducció de l’activitat industrial, es reduïsca el consum.

L’Ajuntament ha fet una crida als veïns perquè limiten al màxim el consum d’aigua, especialment a aquells que tenen horts.

La solució en marxa

La solució definitiva al proveïment d’aigua per a la localitat està en marxa. La Generalitat Valenciana ja ha licitat la perforació d’un nou pou en la zona de Llargueres, entre Vilafranca i Benassal. Una vegada realitzat el projecte, ja està en fase de licitació amb un pressupost que supera el milió d’euros. L’objectiu és arribar a la profunditat necessària que permeta garantir el subministrament per al municipi i la seua indústria.