Vilafranca viu avui el dia de les penyes

14/08/2017 Vilafranca celebra avui el dia de les penyes en les seues festes patronals. La Penya Ke Te Prenya és l’encarregada d’organitzar la jornada. Aquesta penya repeteix en l’organització dels actes 20 anys després d’haver organitzat el dia. L’activitat s’inicia amb els jocs infantils al carrer Alcalde Monfort. Després arribarà el dinar de penyes amb una “fideuà” monumental a l’entorn de la Plaça de Bous. El dinar estarà amenitzat per la xaranga Herederos del Coñac. A la vesprada la festa i el bon humor estarà assegurat en la plaça de bous amb els jocs de penyes. Després de la vesprada d’esbarjo tots soparan llonganisses amb pisto i després arribarà el Festival Jarana time amb vaquetes, bou mecànic, xaranga i regals.

Dissabte i diumenge

El cap de setmana Vilafranca ha viscut amb intensitat els actes de festes. El dissabte va ser un dia variat amb tir al plat, eixida motera, la inauguració de les exposicions, l’actuació del pallasso Nandet, el concurs de retallades amb Javi Valls com a vencedor, l’embolada del bou Sevilhano i l’actuació d’Alharie i l’orquestra Scream respectivament en la tasca i carpa de la comissió.

El diumenge va permetre a veïns i visitants conèixer l’entorn de Vilafranca en una nova edició d’Un tomb pel terme, a càrrec de Diego Ripollés. Els xiquets es van divertir amb la matinal ciclista en la qual no podia faltar la xocolata per a tots. Després de les eliminatòries de guinyot i botifarra va arribar la visita guiada de Guillem Monferrer i la primera edició del campionat local de futbolí. La rondalla Primer de Maig va actuar en la Tasca de la Comissió. A la nit va arribar el concurs d’emboladors amb les quadrilles BI, Mirambel, Passió pel Bou, Mosqueruela i Vilafranca. La discoteca mòbil Bandalay en la Carpa de Festes va tancar els actes.