Festes de Vilafranca. Després de Sant Roc arriben els quintos

17/08/2017 El dimecres 16 d’agost Vilafranca va celebrar el dia de Sant Roc. El dia es va iniciar amb la diana i la cercavila de la Unió Musical de Vilafranca. Després de la missa es va celebrar la processó del patró de Vilafranca, amb l’acompanyament musical de la Unió Musical de Vilafranca. Els xiquets van gaudir d’activitats en la Tasca de la Comissió. A la vesprada es va celebrar la desfilada de disfresses des de la plaça En Blasc fins a la Plaça de Bous amb l’animació a càrrec del grup La Xalera. Més tard va arribar el festival de jota i bureo de la rondalla i grup de ball de Vilafranca en la Placeta de Baix. A la nit es va premiar a les millors disfresses després de la desfilada ambientada per la xaranga Herederos del Coñac.

Avui dijous és el dia dels quintos. La jornada s’ha iniciat amb una eixida a cavall i jocs per als més xicotets organitzats pels propis quintos. Aquesta vesprada es viurà un corro de vaques amenitzat per la xaranga, el concurs de “tatxa” en la Tasca de la Comissió i arribarà aquesta nit el sopar del bou amenitzat per les xarangues Curts do it i Herederos del Coñac. La festa finalitzarà amb una macrodiscomòbil.