Vilafranca reivindica el SAMU 24 hores governe qui governe

-CSIF no va estar a Vilafranca quan el PP va intentar eliminar el servei

“Vilafranca reivindica el Samu 24h governe qui governe”. Amb aquesta contundència ho ha expressat l’alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, davant del “sorprenent” comunicat que ha enviat avui el sindicat CSIF. Davant aquest comunicat l’Ajuntament de Vilafranca manifesta que:

-CSIF en cap moment s’ha interessat a l’Ajuntament de Vilafranca pel Samu 24h

-En els 10 anys en què el Samu va estar operativa només 12 hores sota el mandat del PP, CSIF mai va exigir que passés a 24h

-Quan el govern del PP va intentar eliminar el servei, ningú del sindicat va acudir a manifestar-se amb els veïns de Vilafranca, Els Ports i Aragó, per exigir que es mantingués el servei. Sí que van estar CCOO i UGT.

-Amb el canvi de govern a la Generalitat, hem passat de la intenció d’eliminar el Samu a que s’inicien els tràmits perquè es creï una unitat 24 hores a Vilafranca.

-Des aquest any, gràcies a un nou conveni sanitari amb Aragó, el Samu presta servei també a municipis de Terol, cosa que no succeïa sota governs del PP

-L’Ajuntament de Vilafranca sempre ha reivindicat el Samu 24h. La prova és que el mateix president de la Generalitat ha anunciat la posada en marxa del servei a Vilafranca.

-Quan governava el PP, CSIF mai es va interessar pel Samu de Vilafranca, ni va exigir la seva posada en marxa les 24h, ni tan sols va dir res quan es va intentar eliminar, per la qual cosa entenem que més que una reivindicació en el seu comunicat únicament pretenen el desgast polític més enllà de l’atenció als ciutadans.

-L’Ajuntament de Vilafranca demana al sindicat que abans d’emetre comunicats es dirigeixi al municipi per conèixer la realitat assistencial de la localitat i el treball que ha dut a terme el consistori, en representació de tots els veïns, per millorar els serveis sanitaris.