Vilafranca valora la licitació del pou d’aigua que proveirà al poble per 1 milió d’euros

La Generalitat Valenciana ha licitat la perforació d’un pou d’aigua per a garantir el proveïment d’aigua a Vilafranca i Benassal. L’import de l’obra ascendeix a 951.263,46 euros. El període d’execució de les obres serà de 28 setmanes. El pou es perforarà en el terme municipal de Benassal, en uns terrenys que han sigut adquirits a aquest efecte per la Diputació de Castelló. L’alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, ha valorat la notícia manifestant que “el canvi polític en la Generalitat Valenciana ha suposat un punt d’inflexió per a Vilafranca per a fer possible una obra necessària per al futur de la localitat”.

La perforació preveu arribar al denominat aqüífer regional, a una profunditat aproximada de 1.000 metres. Per a transportar l’aigua fins a Vilafranca i Benassal s’aprofitarà la canalització ja existent.

Cal recordar que la perforació es realitzarà en les proximitats del pou de Llargueres, que ja va ser executat per la Conselleria d’Infraestructures. Aquest pou, si bé ofereix un cabal notable, no satisfà les necessitats de Benassal, Vilafranca i la seua indústria.

Tant Vilafranca com Benassal confien que el pròxim estiu estiguen executades les obres i l’aigua puga arribar a tots dos municipis. Cal recordar que tant aquest estiu com el passat, Vilafranca s’ha vist obligada a recórrer a cubes d’aigua per a garantir el subministrament a la població.