Vilafranca dedicarà més de 40.000 euros per a tancar dos jaciments rupestres inèdits

L’Ajuntament de Vilafranca dedicarà més de 40.000 euros al tancament de dos abrics rupestres trobats en els últims anys. En el primer cas es destinaran 11.000 euros. D’aquesta quantitat la Generalitat aportarà 6.000 euros i el consistori altres 5.000 euros. En el segon cas la Fundació Blasco de Alagón aportarà entorn de 30.000 euros.

Les labors s’executaran abans que finalitze 2017. L’alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, ha incidit que es tracta de llocs de difícil accés. Fins avui no s’ha donat a conèixer la ubicació perquè no estaven protegits.

En el primer dels casos, donat a conèixer en 2014, es tracta de 12 figura humanes i animals. Les figures evoquen escenes de caça, moments previs al procés de caça i animals com a bous, cabres i arquers.

En el segon dels jaciments en l’escena de caça apareixen representats set arquers atacant des de tres fronts a una rajada de senglars, formada per deu adults i tres cries.