Els dies 14,19, 20 i 21 de gener actes de Sant Antoni a Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat l’agenda d’actes per a la festa de Sant Antoni 2018. L’Ajuntament, amb la col•laboració de voluntaris, és l’encarregat d’organitzar les diferents activitats.

El diumenge dia 14 se celebrarà el Dia de les Barres amb l’eixida a la muntanya per a talar els pins que conformaran l’estructura de la monumental foguera.El divendres dia 19 es plantarà la barraca. El dissabte dia 20 se celebrarà el Dia de la Malea amb l’eixida al bosc, l’Alt de la Malea, la representació de l’acte sacramental de la Vida del sant, el sainet “Jo es guardar un secret” i la crema de la foguera.

El diumenge 21 després de la missa cantada per la Rondalla de Vilafranca se celebrarà la processó, la benedicció dels animals davant la imatge del Carrer Major, la Ronda de Sant Antoni amb Sant Antoni, Luzbel i l’àngel, acompanyats dels cantadors Javier Bardules i Elena Casaña, campions de jota, les cavalleries i el públic en general.

Enguany, al no haver-hi majorals, no se celebraran els tradicionals menjars ni invitacions. Així mateix queda prohibit pujar als tractors i als vehicles carregats amb “malea”.
Així mateix, enguany, tampoc se celebraran els dies de troncs i l’ almoneda.

-Cerca de majorals

D’altra banda l’Ajuntament de Vilafranca ha fet una crida perquè hi haja majorals en 2019. Els interessats poden posar-se en contacte amb la regidoria de festes o la parròquia.
Els dies 14,19, 20 i 21 de gener actes de Sant Antoni a Vilafranca