Eduardo García, medalla de la Vila 2018

-Cristina Albert Rabaza guanya el premi de recerca Explorador Andrés

El pròxim dia 10 de febrer se celebrarà l’acte de commemoració de la Carta Pobla de Vilafranca. Enguany se celebra el 779 aniversari del document que senta les bases fundacionals de la localitat.

El sacerdot vilafranquí Eduardo García rebrà la Medalla de la Vila. El municipi vol reconèixer d’aquesta manera “tota una vida dedicada als altres”. Eduardo García porta cinquanta anys d’ajuda als més necessitats. Missioner a Burkina Faso en diverses etapes, promotor de la creació d’un centre de formació professional a Albocàsser, membre de la pastoral penitenciària, estudiós sobre les parròquies rurals, autor de relats sobre la seua estada a Burkina Faso i membre del moviment Junior. “El seu compromís vital, trajectòria, testimoniatge i servei d’ajuda als altres” són els arguments que han portat a concedir-li la Medalla de la Vila.

Premi Explorador Andrés
El municipi també ha aprovat concedir el premi Explorador Andrés a Cristina Albert Rabaza, per la realització d’un estudi que inventaria els arbres monumentals del terme municipal de Vilafranca. El premi Explorador Andrés premia als estudis i treballs universitaris realitzats sobre la localitat. En l’estudi s’han descrit 60 arbres monumentals del terme de la localitat.
Eduardo García, medalla de la Vila 2018