Vilafranca lliura la Medalla de la Vila i el premi Explorador Andrés

Vilafranca ha commemorat el 779 Aniversari de la Carta Pobla. L’acte, conduït per Guillem Monferrer, s’ha celebrat a la sales gòtiques de l’Ajuntament. L’alcalde, Óscar Tena, ha lliurat la Medalla de la Vila al sacerdot Eduardo García. Tena ha destacat la seua vocació de servei als altres. En les seues paraules d’agraïment Eduardo García ha afirmat no ser mereixedor del premi, apuntant que si ell l’ha rebut qualsevol vilafranquí pot ser receptor del mateix. Així mateix ha destacat que allà on va, quan li pregunten, sempre diu que és “de Vilafranca”.

L’alcalde, Óscar Tena, ha destacat el guardó i ha fet una crida per a treballar contra la despoblació al món rural.

La tinent d’alcalde, Silvia Colom, ha lliurat el premi d’investigació Explorador Andrés a Cristina Albert Rabaza, que ha realitzat un inventari dels arbres monumentals del terme de la localitat. El premi Explorador Andrés és un guardó creat per a premiar tesis doctorals o treballs de final de carrera que realitzen la seua recerca sobre Vilafranca.

L’acte ha comptat, com en anys anteriors, amb el cor de l’Associació Cultural Luis Miralles del Carro. Com a colofó s’ha cantat i interpretat l’himne a Vilafranca.