Els xiquets i xiquetes són els protagonistes de la jornada a les festes de Vilafranca

Vilafranca va dedicar la jornada d’ahir a la celebració del Dia de les Penyes. Al matí es van realitzar jocs infantils en els voltants de la plaça de bous i, en aquest entorn, al migdia es va repartir el dinar de penyes. A la vesprada, la plaça va acollir els jocs amb vaques i per la nit els veïns van gaudir del sopar de penyes, la discomòbil Bandalay i el Freak Show.

Avui dimarts és el dia dels xiquets i les xiquetes. Al migdia, la Tasca acull l’espectacle infantil “Xip Xap, festa dels corsaris” i també una gimcana de selfies. A la vesprada es disputa la segona eliminatòria de Botifarra i a les 17 hores comença la desfilada de disfresses infantil que, en finalitzar, comptarà amb una discomòbil infantil, inflables i berenar. La Rondalla de Vilafranca actua a la Tasca en un Festival de Jota i Bureo popular i, aquesta nit, és el torn de la desfilada de disfresses dels adults amb premis per als millors. A la Carpa actuarà del grup Mala Vida i la festa continuarà amb una discomòbil.

Demà, dia de la Mare de Déu d’Agost, hi haurà una missa baturra a càrrec de la Rondalla i el grup de ball de Vilafranca i, seguidament, un homenatge a la gent gran de la localitat. Al migdia, es realitzaran jocs tradicionals en els voltants de la Taverna i, després del volteig de les campanes, els majors de Vilafranca s’ajuntaran al Parador de Festes per degustar un dinar de germanor.
A la vesprada, a les 16:30 hores, es farà una entrada dels caixons dels bous acompanyats de cavalls i es desencaixonaràn els quatre bous a la plaça Don Blasco. A continuació, el Mag Edgar oferirà al públic el seu espectacle “Old Time Bakery” a la Tasca i, a la nit, es ballarà el tradicional Ball Pla, primer l’infantil i després el dels adults amb la música de la Unió Musical de Vilafranca.