Vilafranca entre els primers municipis a rebre el sistema de comunicació d’emergències

L’Ajuntament de Vilafranca ha sigut un dels primers a rebre el kit de comunicació d’emergències subministrat per la Generalitat Valenciana. A l’acte oficial de lliurament va acudir l’alcalde del municipi, Óscar Tena, qui va rebre el seu lot de mans del president de la Generalitat Ximo Puig.
Amb aquest nou sistema de comunicació per a emergències les localitats queden connectades de forma directa amb el sistema d’emergències del 112; de manera que poden avisar d’una incidència encara que es perda la cobertura telefònica o caiga la xarxa. A més, aquesta millora és una nova mesura per a lluitar contra la despoblació del món rural ja que aposta per mantenir els serveis en els pobles de l’interior.
Aquests equips d’emergències, per sistema de ràdio, seran molt útils en casos de nevades o fortes pluges i permetran als municipis estar connectats amb el Centre de Coordinació d’Emergències de l’Eliana o amb altres grups connectats a la Xarxa de Comunicacions Mòbils Digitals d’Emergències i Seguretat de la Comunitat Valenciana.
Vilafranca entre els primers municipis a rebre el sistema de comunicació d'emergències