El Pou Llargueres garanteix l’aigua per a Vilafranca i Benassal

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar ahir que la construcció del nou pou Llargueres II, en el qual el Consell ha invertit més d’un milió d’euros, ha aconseguit l’objectiu d’arribar a l’aqüífer més important del Maestrat, que permetrà dotar d’ “aigua per sempre” a les poblacions de Vilafranca i Benassal.

Així ho ha afirmat en la seua visita al pou Llargueres II, en el qual el sondeig efectuat en una excavació d’1.080 metres de profunditat ha fet possible aconseguir la formació del Juràsic Inferior ‘Cortes de Tajuña’, d’una gran productivitat hidràulica.

El president ha emmarcat aquesta nova infraesctructura en l’estratègia de lluita contra la despoblació que duu a terme el Consell. Per això, ha expressat la seua satisfacció per que el nou pou vaja a garantir “aigua per sempre” a una població amb problemes de proveïment com Vilafranca, on la indústria té un pes important que, ha afegit, des de la Generalitat “s’està intentant recolzar”.

“Els serveis públics han de ser de gran qualitat, però hi ha una qüestió bàsica perquè hi haja qualsevol tipus de garantia d’assentament poblacional: l’aigua és bàsica”, ha assegurat.

Puig ha destacat la importància de l’aigua com a servei públic bàsic per a l’activitat econòmica, i ha considerat fonamental que la indústria “no tinga cap dubte” que va a disposar d’aigua per a evitar que abandone les zones de l’interior.

El Pou Llargueres garanteix l'aigua per a Vilafranca i Benassal