Vilafranca celebra el Dia de la Malea

Vilafranca viu hui el Dia de la Malea. Aquest matí a les 10h s’ha eixit des de la Mancomunitat cap a la muntanya on s’ha recollit la ‘malea’. En acabar hi ha hagut un menjar de pa i porta per a tots els assistents.

A la vesprada, a les 15.30h és l’entrada de la ‘malea’ i el tradicional ‘Alto’ en el Rellotge amb la representació del diàleg entre el guarda forestal i el cap dels ‘arrieros’ de la Malea i dites tradicionals sobre l’actualitat del municipi. Seguidament hi haurà una ronda pel poble en la qual participarà la Rondalla de Vilafranca.

La jornada continuarà a les 18.30h amb la representació de l’Acte-Sacramental de la Vida de Sant Antoni Abat i del Sainet ‘Els badalls de la fam’ a la Casa de la Cultura. A la nit, serà el moment en què els diables visiten el poble i se celebre la ‘cremà de la barraca’ davant l’atenta mirada de veïns i visitants.

Demà diumenge se celebrarà el Dia de Sant Antoni Abad. A les 10h serà la missa en honor al sant cantada per la Rondalla de Vilafranca; a la qual seguirà la processó i benedicció dels animals enfront de la imatge de Sant Antoni al carrer Major. Res més acabar començarà la ronda de Sant Antoni en la qual participaran Sant Antoni, Luzbel i l’Angelet; el Grup de Rondalla i Ball de Vilafranca, els cantadors Roberto Pío i Lorena Larrea –guanyadors dels Premis Extraordinaris de Jota Aragonesa 2018- i les cavalleries.
Vilafranca celebra el Dia de la Malea