Planta de tractament de bioresidus

Vilafranca compta amb una nova planta de tractament de bioresiudos alimentada amb energia renovable. La nova instal·lació se situa a una nau tancada. Amb compostadors aeròbics electromecànics es produeix compost d’alta qualitat amb la fracció orgànica recollida a Ares del Maestrat, Benassal, Castellfort, Castell de Cabres, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, La Mata, Morella, Olocau, Palanques, Portell, La Pobla de Benifassà, Todolella, Torre d’en Besora, Vilafranca, Vilar de Canes, Vallibona, Villores i Sorita.

La instal·lació funciona amb energia solar fotovoltaica i la línia de tractament disposa d’una línia d’alimentació automatitzada que facilita tant l’obertura de les bosses com el posterior triturat i barreja dels bioresidus amb l’estructurant, millorant així l’eficiència de la posterior fermentació i maduració. Aquesta instal·lació és la primera que se situa a la Comunitat Valenciana.