Vilafranca recorda el Dia internacional de les xiquetes en les TIC

L’Agència d’Igualtat de l’Ajuntament de Vilafranca ha donat a conéixer que avui, 25 d’abril, se celebra el Dia internacional de les xiquetes en les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC).

Es tracta d’una celebració instaurada per un organisme de Nacions Unides, la Unió Internacional de Comunicacions (UIT) que té lloc anualment el quart dijous del mes d’abril. Es pretén així donar suport a les vocacions tecnològiques de xiquetes i dones.

Des de l’Agència d’Igualtat destaquen la bretxa digital de gènere que afecta a l’ús que les dones fan de la tecnologia, la falta de referents en aquest camp, la dificultat de progressar en les empreses tecnològiques i el baix nombre de matrícules en carreres com enginyeria informàtica. A més defensen el valor de la presència de les dones en les TIC.

Cal recordar que recentment Vilafranca va acollir l’exposició “Dones extraordinàries” elaborada per alumnat del CEIP Don Blasco de Alagón i l’IES Vilafranca inspirada en dones destacades de la història, l’actualitat, la comarca i el propi municipi. Pròximament està prevista la presència a Vilafranca de la mostra “Sense Etiquetes”, on dones i homes trenquen amb els estereotips de gènere.