El president de la Diputació visita les obres del nou Parador i el nou centre de visitants

* Nota de premsa de la Diputació de Castelló
08/08/2019 El turisme apareix com un dels principals motors econòmics de nombrosos municipis de l’interior de la província, alguna cosa en el que la Diputació de Castelló s’implica de forma activa amb inversions que busquen millorar l’oferta que es dóna als visitants . Un clar exemple és la localitat de Vilafranca, a la qual ha viatjat durant el matí d’avui el president de la institució provincial, José Martí, a qui ha acompanyat el diputat d’Acció contra la Despoblació i Desenvolupament Rural, Santi Pérez. Tots dos, de la mà de l’alcaldessa, Sílvia Colom han visitat algunes de les actuacions en què s’ha implicat la diputació.

D’una banda hi ha el nou Centre de Turisme del municipi, un espai ubicat a l’antiga Llotja Medieval, que s’ha rehabilitat per al seu ús turístic. Les obres han estat finançades íntegrament per la Diputació Provincial amb dues ajudes: una aportació en matèria d’inversions turístiques de 60.000 euros i, d’altra banda, un conveni singular de 50.000 euros.

A aquestes quantitats, que sumen 110.000 euros, cal afegir una ajuda de l’Agència Valenciana de Turisme de 40.000 euros per a tot l’equipament expositiu, mobiliari, il·luminació, etc. L’objectiu fonamental és que aquest espai serveixi de complement a l’oficina de turisme per oferir més espai i servei als visitants, mostrant de manera visual els recursos turístics de la localitat. El local, a més, està totalment adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda i ofereix un espai per als més petits.

Un altre dels punts d’interès de la visita està situat al carrer Joan Fuster, on s’està construint un edifici polivalent. L’Ajuntament de Vilafranca ha utilitzat, durant les últimes dues dècades, 01:00 antiga nau industrial per a realitzar actes festius i culturals, instal·lacions que acumulaven evidents deficiències.

A finals de l’any passat el consistori local va decidir enderrocar aquesta nau i comprar un solar annex per a la seva ampliació. Les obres de la construcció del nou edifici es van iniciar el passat mes de març i s’estan realitzant per fases, utilitzant el Pla 135 I i II del 2019, ajudes de l’IVACE i un préstec de 400.000 euros. En aquest moment l’estructura està pràcticament acabada i en successives fases es realitzaran els revestiments, instal·lacions, etc. El total del projecte és superior al 1.000.000 € i es preveu concloure totalment l’obra el proper any.

El president de la Diputació, José Martí, que ha signat al llibre d’honor de l’ajuntament, ha insistit en la clara aposta de la Diputació pels pobles d’interior, posant a més com a exemple el treball que des de fa anys realitza Vilafranca, «un municipi que és referent, que conserva la seva població i que mira al futur des del ahir “.

Sobre les obres que ha visitat, José Martí ha destacat el bon treball desenvolupat a l’edifici polifuncional i, especialment, el Centre de Turisme. En aquest sentit, el president de la Diputació ha insistit que “el turisme és una peça clau per al futur dels nostres pobles”.

L’alcaldessa, Sílvia Colom, avança que la idea de l’ajuntament és que “els dos diumenges de festes es puguin organitzar sengles jornades de portes obertes al Centre de Turisme, les obres ja estan acabades, perquè la gent del poble el conegue i més endavant posar-lo en marxa “.