Els actes taurins prenen el protagonisme en les festes de Vilafranca

- Les celebracions van començar el divendres i duraran fins al 18 d’agost

11/08/2019 Vilafranca va iniciar ahir dissabte els actes taurins de les festes patronals en honor a Sant Roc. Un bou del ferro Torrehandilla va ser el protagonista de la jornada.

Les activitats del dissabte es van iniciar amb el tir al plat al camp del Pla de Mosorro que va organitzar el Club de Caçadors “La Villafranquina”. Després va arribar la concentració i eixida motera de “La Marmita R”. I a continuació es van inaugurar les diferents exposicions, amb l’acompanyament de la Unió Musical de Vilafranca. Seguidament es va obrir la Tasca a l’Avinguda del Llosar. I a l’hora de dinar es va donar inici als actes taurins amb l’entrada del bou “Cóndor” del ferro de Torrehandilla, adquirit a la finca de Sergio Centelles. A la vesprada el corro de vaques de la ramaderia Raúl Monferrer de Forniche (Terol) va estar organitzat per la Comissió de Penyes 2017. La música pop-rock dels 80 va sonar més tard amb l’actuació a la Tasca de “Neura’s Trio”. A la nit, l’embolada va donar pas al ball amb l’orquestra Mala Vida. Després la diversió va continuar a la Carpa de festes amb la discomòbil.

Avui diumenge es viu la caminada un “Tomb pel terme”. Al migdia obrirà la Tasca. La vesprada serà per al XX Concurs Nacional de Retallades. Després la cercavila de la banda local fins a la Tasca precedirà al “tardeo” amb l’Associació Cultural Bureo La Iglesuela-Vilafranca i Grup de Rondalla i Ball de Vilafranca. A la nit hi haurà bureo.

Demà dilluns serà el Dia de les penyes. Hi haurà una nova jornada de Tir al plat al camp del Pla del Mosorro. I els xiquets podran gaudir dels jocs infantils amb festa de l’espuma. El menjar amb fideuà de carn precedirà als jocs a la plaça de bous, amb i sense vaques de la ramaderia Hnos. Bellés de la Torre d’en Besora. El ‘tardeo’ amb la música de Triband anirà seguit del sopar de tombet de bou. Finalment, la macrodiscomòbil DX completarà la jornada