Ajuntament

Ajuntament

Seu electrònica Alcalde i regidors Tràmits i gestions Perfil del contractant Urbanisme Telèfons Enllaços Contacte Associacions

Turisme

Situació geogràfica Història Economia Climatologia Flora i fauna Com arribar Què visitar Què fer Gastronomia Guia comercial Allotjaments i restauració Tourist Info Galeries fotogràfiques

<<< Tornar a l'inici

“Vilafranca Solidària”.

2014

Activitats: 

05/05/14 Vilafranca Solidària clausura l’any dedicat a la igualtat d’oportunitats i estrena una iniciativa sobre la infància i l’adolescència .

MANIFEST: 

VILAFRANCA SOLIDÀRIA 2014

 

LA INFÀNCIA I LADOLESCÈNCIA. JUGAR I COMPARTIR

 

El  infants  i  els  adolescents  són  éssers  socials,  actius  i  competents,  que  construeixen, actualitzen i consoliden els seus coneixements, habilitats, destreses, actituds, valors, sentiments,  afectes,  etc.  mitjançant  les  interaccions  que  estableixen  amb  els  éssers,  els objectes i les persones que formen part dels contextos on viuen i de les relacions que s’estableixen entre aquests.

 

La Convenció Internacional dels Drets de la Inncia fou aprovada l’any 1989 per l’Assemblea de les Nacions Unides i ratificada posteriorment per lEstat Espanyol.

 

Aquests són, entre d’altres, els articles:

 

. Linfant el dret intrínsec a la vida i lobligació de lEstat és assegurar la seva supervivència i

desenvolupament.

 

. Linfant dret a un nom des del seu naixement i a adquirir una nacionalitat, de manera que mai no resulti un apàtrida; també té dret a conèixer els seus pares i a ser atès per ells.

 

. LEstat lobligació de protegir i, si s’escau, restablir els aspectes fonamentals de la identitat

dun infant: nacionalitat, nom i relacions familiars.

 

. LEstat lobligació de vetllar perquè linfant no sigui separat dels seus pares contra la voluntat d’aquests, excepte si es tracta duna mesura de l’autoritat competent que, tenint en compte l’interès superior de linfant, determini el contrari.

 

. Linfant dret a mantenir el contacte amb el pare o la mare quan estigui separat de l’un, de l’altre o de tots dos.

 

. Linfant i els seus pares tenen dret a sortir de qualsevol país o d’entrar-hi perquè la família es pugui reunir o per al manteniment de les relacions entre linfant i els seus pares.

 

. LEstat té lobligació, mitjançant acords bilaterals, de lluitar contra les retencions d’infants a l’estranger i els trasllats il·lícits a altres països.

 

. Linfant té dret, així que tingui un judici propi, a expressar la seva opinió en tot allò que

l’afecta i a veure com aquesta opinió és atesa.

 

. Linfant dret a la llibertat d’expressió i a buscar, rebre i difondre informacions i idees pels mitjans que triï només amb les limitacions que la llei prevegi.

 

. LEstat té lobligació de respectar el dret de linfant a la llibertat de pensament, de consciència i de religió; i de respectar els drets i els deures dels seus pares per guiar-lo en l’exercici dels seus drets d’acord amb l’evolució de les seves facultats.

 

. Linfant dret a la llibertat d’associació i a celebrar reunions pacífiques, amb la condició que els drets dels altres siguin respectats.

 

. Linfant dret a no ser objecte d’intromissions en la seva vida privada; té dret a la família, al domicili i a la correspondència, i no ha de ser objecte d’atacs il·legals pel que fa a la seva honra i la seva reputació.

 

.  Linfant  ha  d poder  accedir  a  informació  procedent  de  diverses  fons  nacionals  i internacionals, especialment la que per finalitat promoure el seu benestar social, espiritual i


moral, i la seva salut física i mental; els Estats han de posar els mitjans per tal que això sigui possible.

 

.  LEstat  ha  dassegurar  el  reconeixement  del  principi  que  el  pare  i  la  mare  tenen responsabilitats comunes en l’educació i el desenvolupament de linfant; són els primers responsables de linfant i la seva preocupació fonamental ha de ser el seu desenvolupament òptim.

 

.  LEstat   lobligació  de  protegir  linfant  contra  tota  mena  de  maltractaments,  abusos  i

explotacions; de tipus físic, mental o sexual.

 

. Linfant privat temporalment o permanentment del seu entorn familiar, així com aquell que se l’ha de separar en funció del seu interès primordial, dret a la protecc i a l’ajuda especials de lEstat.

 

. Els Estats que reconeixen o permeten l’adopció han d’assegurar que la consideració principal sigui linterès primordial de l’infant.

 

. D’acord amb la llei i els procediments internacionals, els Estats tenen lobligació de considerar la sol·licitud de lestatut de refugiat de qualsevol infant i d’ajudar-lo a reunir-se amb la seva família.

 

. Els infants disminuïts tenen dret a gaudir d’atencions específiques i duna educació i una capacitació adequades a fi d’aconseguir la seva integració social i el seu màxim desenvolupament individual, tant cultural com espiritual.

 

. Linfant té dret al nivell més alt de salut i a l’accés als serveis mèdics; i lEstat lobligació d’assegurar les atencions primàries preventives, l’atenció sanitària per a les futures mares, la reducció de la mortalitat infantil, l’educació sanitària i l’abolició de les practiques tradicionals perjudicials per a la salut dels infants.

 

. Linfant en règim d’internament o acolliment familiar dret a una revisió periòdica del

tractament que rep i de totes les altres circumstàncies rellevants pel que fa a la seva situació.

 

. Linfant dret a beneficiar-se de la seguretat social i de les prestacions socials.

 

. Linfant dret a un nivell de vida adequat al seu desenvolupament físic, mental, espiritual, moral i social; els pares són els primers responsables, però si ells no poden lEstat els ha d’ajudar, principalment pel que fa a la nutrició, el vestit i l’habitatge.

 

Linfant   dret  a  l’educació  i  lEstat   lobligació  de  proporcionar  educació  primària obligatòria gratuïta, de fer que l’ensenyament superior sigui accessible a tots, i de vetllar perquè la disciplina escolar es fomenti en el respecte i la dignitat de l’Infant. L’educació ha d’afavorir el desenvolupament de la personalitat i les aptituds de linfant; ha d’inculcar el respecte dels drets humans, el respecte dels seus pares, de la seva pròpia identitat cultural, del seu idioma i valors, com també els valors culturals dels altres països; ha de preparar linfant per assumir una vida responsable en societat i en el respecte al medi natural.

 

. Als Estats on hi hagi minories ètniques, religioses o lingüístiques, linfant que pertanyi a alguna d’aquestes minories dret a gaudir de la seva pròpia cultura, a practicar la seva religió i a utilitzar la seva pròpia llengua.

 

. Linfant dret al descans, al lleure, al joc i a la participació en activitats culturals i artístiques.


. Linfant té dret a ser protegit contra l’explotació ecomica i contra tota feina que posi en perill la seva salut, la seva educació o el seu desenvolupament integral, i lEstat lobligació d’establir edats mínimes per començar a treballar i despecificar les condicions laborals.

 

.  Linfant   dret  a  ser  protegit  contra  el  consum  il·lícit  d’estupefaents  i  substàncies

psicotròpiques, i contra la seva utilització en la producció i distribució d’aquestes substàncies.

 

. Linfant dret a ser protegit per lEstat de qualsevol tipus d’explotació o abús sexual.

 

. Els Estats han de protegir l’infant contra tota altra mena dexplotació que pugui perjudicar

qualsevol aspecte del seu benestar.

 

. LEstat lobligació de vetllar perquè cap infant no sigui sotmès a tortures ni a penes o tractes cruels. No es pot imposar la pena capital ni la presó perpètua a cap infant. No pot ser privat de la seva llibertat duna manera arbitrària, i aquesta mesura es considerarà com a l’ultima aplicable.

 

. LEstat lobligació de respectar el dret internacional humanitari i el principi que cap infant de menys de quinze anys no ha de participar directament en les hostilitats ni ha de ser reclutat per les forces armades, i que tot infant afectat per un conflicte armat ha de poder gaudir de protecció i atencions.

 

. LEstat lobligació d’adoptar mesures per tal d’assegurar la recuperació física i psicològica i la reintegració social dels infants que hagin estat víctimes d’abusos, negligències, explotacions o tortures.

 

. LEstat té lobligació de reconèixer el dret que té linfant que ha infringit la llei penal de ser tractat d’acord amb la seva dignitat i que es tingui en compte ledat que té.

 

 Desenvolupament individual, tant cultural com espiritual.

 

Aquests articles també són d’aplicació al adolescents de 13 a 18 anys, com així ho ha adoptat la Plataforma de la Infància de España.

 

El poble de Vilafranca inicia un any de treball conjunt, amb l’objectiu de donar a conèixer i conscienciar sobre els drets dels infants i els adolescents. Per això cal que les famílies, les persones a nivell individual i les institucions, unim esforços i realitzem una tasca de millora de la salut física, pquica i social dels infants i adolescents del poble de Vilafranca i de la resta del n. Perquè ells i elles són el futur de la nostra societat però també són el present.

 

Vilafranca, 14 d’abril de 2014

2013

logo soli 2013 defi 2

Activitats 2013: 

· Dia de la Dona Treballadora, la peli “La fuente de las mujeres” UGT
· Exposició de fotos a la sala gòtica de l’ajuntament “La dona treballadora vilafranquina” UGT
· Activitats de jocs durant l’escola d’estiu
· Espectacle de La Rabera Eclèctica i dones de l’Unió Musical Vilafranca “Moltes Veus Femenines”
· Exposició a l’ajuntament “Dones i esport” Isonomia
· Jornades de la Gent Gran Visita Guiada “Dones de Vilafranca” a càrrec de Guillem Monferrer.
· Taller d’igualtat a 5é i 6é del Colegí Blasco de Alagón. A càrrec de la Fundació Isonomia
· En la Trobada Literària de la Cooperativa de lletres “El Pont” una “Tertúlia de dones escriptores”
· Conferència “Literatura i Erotisme” per Pepa Úbeda
· A la fira de la Magdalena presentació del conte “Estrella de colores” d’Òscar Fabregat i Albesa.
El  8 de setembre es va jugar el partit amistós de fútbol entre el Vilafranca CF i el Vila-real femení.

·Coto Talens ofereix tallers sobre educació no sexista per als jubilats, grup de dones, AMPA i alumnes del col·legi i l’IES

·Teatre Social amb “Les del Paraban”

MANIFEST:

-DECLARACIÓ INSTITUCIONAL APROVADA EL 10 DE JUNY DE 2013 AL PLENARI MUNICIPAL
Formem part d’un poble, d’una societat, en la que naixem i creixem com a persones (homes i dones/dones i homes), ens apropem a les altres persones per a relacionar-nos com éssers sociables que som i és així com anem construint la nostra personalitat. Aprenem dels nostres pares, de les nostres mares, de la família, del mestre i de la mestra, del que veiem per la televisió i per l’internet, dels nostres amics i amigues, de les cançons,…

Seiem un moment, parem i observem, mirem, escoltem i reflexionem com som nosaltres i com ens relacionem amb les demés persones, m’agrada? Em trobo agust? Puc ser jo? Com sóc jo? Com és el meu entorn?, És just? Què puc fer per a que encara ho siga més?

Estes preguntes són un poc difícils de contestar i per això este any hem pensat que entre totes i tots podem anar donant-les resposta des de la perspectiva de gènere. Vos proposem que de forma col•laborativa anem observant i avançant. Per això caldrà posar-nos unes ulleres diferents, aquelles que ens ajude a que la televisió, l’herència del patriarcalisme i la cultura, no ens distorsione  la nostra mirada cap al que ens envolta. I que així puguem esbrinar que cal canviar per a que visquem en una societat més equitativa entre homes i dones i amb conseqüència més justa.

Donem-nos l’oportunitat de ser persones sense el pes dels estereotips amb els que convivim pel fet d’haver nascut dona u home, sinó creant-nos la nostra personalitat i el nostre espai vital que ens acompanyarà al llarg de la nostra vida i que, amb el pas dels anys, anirà canviant de la forma en que conscientment desitgem. Perquè res és estàtic ni absolut, tot evoluciona.

Vilafranca solidària, per unes relacions igualitàries entre homes i dones és el nom que hem donat a esta campanya i amb la que volem aconseguir o, si més no, apropar-nos als següents objectius.

1.    Crear espais de reflexió i de creació d’iniciatives, be siguen individuals, com de grups i associacions, les quals enriquisquen els discursos i les relacions d’equivalència entre homes i dones.
2.    Fer visible les aportacions que han realitzat les dones al llarg de la història del poble de Vilafranca.
3.    Introduir a poc a poc un ús igualitari del llenguatge. Algú deia que allò que no es nombra no existeix, cal doncs fer un esforç en este sentit.
4.    Reforçar les noves masculinitats i donar-lis el valor que tenen com a corrent transformadora de la realitat des de la responsabilitat que tenen els homes en la prevenció de situacions de desigualtat.
5.    Eliminar qualsevol forma de masclisme en la societat vilafranquina.
6.    I tots aquells propòsits que ens puguen ajudar a millorar el nsotre poble des de la perspectiva de gènere.

Weil, Simone deia  “La igualtat és la necessitat vital de l’ànima humana. La mateixa quantitat de respecte i atenció es deu a tot ésser humà, perquè el respecte no té graus”.

Així doncs vos proposem que formeu part activa d’esta aventura per a que anem trencant una herència poc justa i que les generacions futures puguen ser més felices

ACTIVITATS:

-Juliol de 2013

Expo

-Maig 2013. Inauguració Mostra Fotogràfica sobre la dona treballadora a Vilafranca

2012

-MANIFEST:

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL

Vilafranca sempre ha sigut un poble actiu. El teixit associatiu del que gaudim pot donar mostra d’aquesta actitud vitalista, col•laborativa i solidària. En aquesta ocasió, la Corporació en ple vol fer palesa una mostra de recolzament als pobles de la Banya d’Àfrica, que estan sofrint una sequera duríssima, la qual dura ja dos anys; si be les condicions de vida que esdevenen en països com Djibouti, Somàlia, Kènia, Uganda, Eritrea o Etiòpia són diametralment oposades a les que gaudim a les postres cases i reclamen la nostra ajuda per a construir infraestructures que els permetin progressar autònomament, aquesta seriosa sequera condiciona una situació greument insostenible, que reclama una acció solidària d’emergència.

Davant aquesta situació, la Corporació en ple acorda:

1. Fer una declaració institucional de solidaritat amb els pobles de la Banya d’Àfrica.

2. Prioritzar els projectes dedicats aquesta zona en la partida anual reservada al 0’7% solidari dels pressupostos municipals.

3. Dedicar l’any 2012, dintre del programa “Vilafranca Solidària”, a recolzar projectes d’actuació en la Banya d’Àfrica.

4. Fer una crida al poble de Vilafranca per a solidaritzar-se amb aquesta regió i encoratjar-los a recolzar quantes iniciatives esdevinguin per tal d’ajudar-los a sortirse’n.

-ACTIVITATS

-Recollida d’aliments i joguets. Nadal 2012

-Cinema solidari. 1 de novembre. Es va projectar Intocable. Se van recollir 90 euros destinats a Metges Sense Fronteres.

-Rifa del CF. Vilafranca. Se van recollir 81 euros. Destinats a Metges Sense Fronteres. Agost de 2012
-Presentació del CD “La Escuela de la Selva”. 13 d’agost de 2012
- Teatre: “Càsting”. 24 de març de 2012 a les 18 h.

- Cinema: “Flor del Desierto”. 2 de març de 2012 a les 22 h.

- Sainet: “La Barraqueta del Nano”. 4 de febrer de 2012 a les 22.30 h. 

- Concert Església Arxiprestal de Morella. 30 de desembre de 2011 a les 20 h.

- Concert Unió Musical de Vilafranca. 23 de desembre de 2011 a les 22.30 h.

- Facebook

- Twitter @vilasolidaria

- Video