Novembre ple d’activitats a Vilafranca

Agenda Activa Novembre
  • Teatre i mĆŗsica destaquen en la programaciĆ³

L’Ajuntament de Vilafranca va presentar la setmana passada l’Agenda Activa del mes de novembre que arriba carregada de propostes. Teatre, mĆŗsica, exposicions, visites guiades, cinema o esports seran algunes de les activitats que ja s’estan gaudint.

D’aquesta manera, el setĆ© art va ser protagonista ahir a la Casa de Cultura amb doble sessiĆ³: “Playmobil: la pelĆ­cula” i “Mujercitas”. L’AssociaciĆ³ Videoclub ha preparat noves sessions de cinema, a les 16h i a les 18.30h, per al 14 de novembre, amb “La Gallina Turuleca” i “La Odisea de los Giles”, el 21 de novembre amb “La LEGO pelĆ­cula 2” i “1917”, i el 28 de novembre amb “Terra Willy” i “Mindsommar”.

TambĆ© van haver activitats esportives el cap de setmana passat amb el partit de frontenis de la DivisiĆ³ d’honor del Vilafranca A contra l’AlcalatĆ©n B. El primer equip s’enfrontarĆ , tambĆ© a casa, al Vilavella A el 20 de setembre a les 16h. Per la seua part, l’equip B del Vilafranca jugarĆ  el 13 de novembre amb l’UC Castellnovo i el 27 de novembre amb el Vilavella B, tambĆ© a la mateixa hora.

La lectura centrarĆ  l’atenciĆ³ el 12 de novembre a les 19h, mĆ©s bĆ©, 3 llibres en concret: “Jane Eyre”, “Tigres de cristal” i “No soc aquĆ­”. Es tracta d’una iniciativa de la Biblioteca Matilde Escuder de Vilafranca per compartir lectures. Si parlem de llibres, cal indicar tambĆ© la presentaciĆ³ del llibre de Paco Tortosa “Viaje al cono sur” que tindrĆ  lloc el 19 de novembre a les 19h a la Casa Social.

Tornant a l’esport, el CF Villafranca jugarĆ  a casa els seus partits de 2a Regional Amateur el 14 de novembre a les 16h, contra el CD Vall d’Alba i el 21 de novembre contra l’AlbocĆ sser CF.

Aquest mes destaca el teatre, un any mĆ©s, amb l’arribada a Vilafranca de la Mostra de Teatre Reclam. AixĆ­ el 13 de novembre a les 19h es representarĆ  “Nautilus” a la Sala de teatre Carles Pons. Es tracta d’una obra de la Companyia La Negra enfocada al pĆŗblic familiar. I el 26 de novembre a les 12h, al pati de les escoles, s’escenificarĆ  “La Barca”, de la companyia La LarvĆ ria. L’endemĆ  a les 19h i a la Sala Carles Pons serĆ  el torn de “Antimulleriana”, per a majors de 16 anys, de La Ravalera Teatre. L’espectacle de la companyia ChicharrĆ³n Circo Flamenco tancarĆ  enguany el pas de la Mostra Reclam per Vilafranca amb l’obra “Sin Ojana”. La cita serĆ  el 4 de desembre a les 19h a la Sala de Teatre Carles Pons.

TambĆ© novembre i la mĆŗsica tenen una relaciĆ³ especial. I Ć©s que no podem oblidar que cada 22 d’aquest mes Ć©s el dia de Santa CecĆ­lia, patrona de la mĆŗsica. AixĆ­, la UniĆ³ Musical de Vilafranca organitza el 20 de novembre a les 17h a la Casa de la mĆŗsica el seu concert i el Grup de Rondalla i Ball de Vilafranca oferirĆ  la seua actuaciĆ³ el mateix dia a les 19h a la Sala de Teatre Carles Pons.

D’altra banda, no faltaran les visites guiades. El 27 de novembre a les 10h tindrĆ  lloc, amb eixida de l’Alberg La Parreta, una nova visita teatralitzada de la pedra en sec amb Sergi Monfort i Nandet. I el 30 novembre seran reclusos del Centre Penitenciari d’AlbocĆ sser els qui coneguen les construccions de pedra en sec de la localitat. A mĆ©s, durant tot el mes es podrĆ  gaudir divendres i dissabte, a les 11.30h i a les 16.30h, i diumenge a les 11.30h de les visites guiades al Museu de la pedra en sec, l’esglĆ©sia parroquial i l’Ajuntament.

Cal indicar tambĆ© que fins al 28 de novembre es podrĆ  visitar a les Sales GĆ²tiques l’exposiciĆ³ “Benjamin Tena, un globus terraqui del s. XIX amb patent vilafranquina” i fins al 12 de desembre i al mateix espai, l’exposiciĆ³ “Els Plaers de Compartir” de Carmen RipollĆ©s, que arriba a la localitat dels Ports de la mĆ  de la fundaciĆ³ Isonomia.