La XXIII Fira de la Magdalena protagonista a Vilafranca

– La cita agroramadera compta amb una Ć mplia tradiciĆ³ histĆ²rica

Vilafranca estĆ  immersa en la XIII Fira de la Magadalena. Les diferents activitats organitzades amb motiu d’aquesta cita estan atraient molts veĆÆns i visitants durant el cap de setmana.

La Capital Cultural Valenciana 2019 juntament amb Altea, va inaugurar ahir la fira. L’acte va comptar amb la presĆØncia de l’alcaldessa, Silvia Colom, i la corporaciĆ³ municipal aixĆ­ com dels representants de la joventut 2018. L’obertura del recinte firal per a expositors i ramaders, el XXI Cross Popular de l’Escola Esportiva de Vilafranca, els tallers d’artesania demostratius i participatius per a totes les edats, el trasllat dels poltres amb cavalls des de la Devesa fins al recinte firal i la posterior eixida dels genets cap a les Fonts del Llosar per al dinar de germanor van ser altres activitats del matĆ­.

A la vesprada els genets van tornar a la secciĆ³ ramadera i es va viure una exhibiciĆ³ eqĆ¼estre a cĆ rrec del Centre EqĆ¼estre JesĆŗs Verdia d’Onda a la qual van seguir els passejos a cavall per a xiquets i xiquetes. DesprĆ©s la Casa Social va acollir la presentaciĆ³ del llibre ā€˜La maldiciĆ³n del Peregrino de Portellā€™ de Pedro LuĆ­s BellĆ©s. No va faltar tampoc la representaciĆ³ del DolƧainer de Tales per part de Xarxa Teatre, que va comptar amb la colĀ·laboraciĆ³ de la Rondalla de Vilafranca. L’eixida nocturna eqĆ¼estre amb sopar campestre inclĆ²s, i la presentaciĆ³ del grup ‘Blue Star’ a la Sala Carles Pons van completar la jornada.

Avui diumenge s’ha obert el recinte firal a les 10h. A les 11h s’ha celebrat una exhibiciĆ³ de gossos pastors amb Juli Bayot i els seus inseparables Gandalf i Espurna. A continuaciĆ³, a les 12h, ha tingut lloc una nova jornada de tallers demostratius i participatius per a tots els pĆŗblics.

A les 12.30h s’ha realitzat el trasllat dels poltres amb cavalls des del recinte firal fins a la Devesa.

L’activitat continuarĆ  a la vesprada amb una visita teatralizada al patrimoni de pedra en sec a les 17h. A mĆ©s, a les 18h a la Casa Social s’oferirĆ  la conferĆØncia ā€œDon Rodrigo DĆ­az de Vivar. El Cid Campeador. Semblanzaā€.

L’acte de clausura de la Fira de la Magdalena 2019 serĆ  a les 21h.

Cal assenyalar, que durant tot el cap de setmana es podrĆ  visitar l’exposiciĆ³ fotogrĆ fica dels 40 anys del Aplec dels Ports i l’exposiciĆ³ ā€œSabies que?ā€. Les dues podran veure’s en horari de 17h a 20h a les Sales GĆ²tiques de l’Ajuntament.