Experts en bioconstrucció es reuneixen aquest cap de setmana a Vilafranca

Vilafranca acollirà la Trobada d’Alumnat promoguda per l’Institut Espanyol de Baubiologie, IEB, els pròxims 30 de novembre i 1 de desembre. Aquesta Trobada aglutinarà a gran part de l’alumnat que ha cursat la formació del Màster en Bioconstrucció IEB i també estarà obert al públic que desitge acostar-se al món de la Bioconstrucció.

L’objectiu de la Trobada és generar un espai de comunicació, treball i intercanvi en l’àmbit de la formació en Bioconstrucció i de les línies d’actuació professional posterior. Així mateix, la intenció és divulgar els principis de la Biologia de l’Hàbitat en diferents llocs i a nous sectors de població i professionals de l’arquitectura i construcció.

L’esdeveniment començarà el divendres 29 a les 19h amb una primera taula redona oberta al públic a la Casa Social. Sota el títol “Què és la Bioconstrucció? Una mirada plural des de l’IEB” estarà formada per Petra Jebens-Zirkel, Sonia Hernández-Montaño i Carmen Torres.

El grosso de l’esdeveniment començarà el dissabte a les 11h amb una visita guiada a l’Hotel “La Torre del Marqués” en Monroyo (Terol) que ha sigut rehabilitat en bioconstrucció. L’alberg La Parreta de Vilafranca acollirà el dinar de benvinguda a les 14h.

A la vesprada, a les 16h serà la introducció a la Trobada IEB i a les 16.30h començarà la xarrada “Cau Izadi: com reformar amb criteris de consciència, temps i proximitat una casa de pedra” impartida per Gabriela Martín i Ana Plazas. A continuació, xarrada “Actualitat sobre la tecnologia 5G” per Carles Sentmentat.

A les 18.30h l’activitat es desdoblegarà en dues: un primer bloc amb activitats i xarrades relacionades amb la Salut de l’Hàbitat i un altre sobre la Bioconstrucció en l’obra.

El bloc de Salut de l’Hàbitat comptarà amb les xarrades “Monitoratge de la qualitat de l’aire interior” de María Figols i “Segell de qualitat per a col·legis: qualitat de l’aire i radiació” amb María Jesús Carnero i Javier Blanco i la presentació dels TFM “Hermeticitat de l’aire i salut: anàlisi i situació actual des del punt de vista de la bioconstrucció” de Victoria Merchán i “Implantació de directrius de Biohabitabilitat en hotels i allotjaments” de Núria Giménez.

Quant al bloc de Bioconstrucció en l’obra Itziar Iriarte Zubiria oferirà la xarrada “Casa construïda amb panells de palla baix estàndard Passivhaus”. A més es presentaran els TFM “Estudi de l’evolució constructiva de tres edificacions realitzades amb criteris de Bioconstrucció” de Sergi Xanco, “Reforma d’un habitatge unifamiliar” de Noelia Torres, “Construcció amb tàpia” de Jesús Alonso, “Construcció amb terra d’escola a Ghana” de Blanca Fdez Pasarín i “Adaptar-te: creació de plataforma de contacte i informació sobre Bioconstrucció” de Javier Hernández. En finalitzar hi haurà un espai per a preguntes i debats.

El diumenge, de 9h a 11h hi haurà dos tallers: Neteja saludable impartit per Silvia de Santos i Geometria Universal amb Jesús Grueso i Mª Jesús Carnero. De 11.30h a 14h es realitzaran activitats sobre la tècnica constructiva en Pedra Seca amb la presentació de “Les construccions de Pedra Seca a Vilafranca” a càrrec de Julio Monfort i visites guiades a les Virtuts i la caseta de Bonavista. Després del dinar, de 15.30h a 17.30h hi haurà una visita a Cau Izadi i una reunió interna d’Assessories IEB. La clausura de l’esdeveniment serà a les 17h.

L’esdeveniment ha sigut organitzat per l’IEB en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilafranca. Per a més informació i inscripcions, qualsevol persona interessada pot entrar en la web de l’IEB (www.baubiologie.es) o contactar amb el Servei de Turisme de l’Ajuntament.