Vilafranca presenta una completa agenda amb motiu del Dia Internacional de la Dona

Cartell del 8M a Vilafranca

El prĆ²xim 8 de marƧ es commemorarĆ  a nivell mundial el Dia Internacional de la Dona i, per aixĆ², des de l’Ajuntament, l’AgĆØncia d’Igualtat del municipi i diferents entitats de Vilafranca han preparat una sĆØrie d’activitats que s’allargaran des del 29 de febrer fins al mes d’abril.

D’aquesta forma, el dissabte 29 de febrer en el poliesportiu es durĆ  a terme des de les 16h un taller d’autodefensa personal feminista a cĆ rrec de Marga Montes. Es recomana portar sabates, roba cĆ²moda i una botella d’aigua.

Durant tota la setmana prĆ²xima es realitzarĆ  la campanya ā€œNo a la violĆØncia masclistaā€. S’instalĀ·laran en dos punts del municipi senyals amb la forma d’un cor partit i el lema ā€œNo violĆØncia masclistaā€. AixĆ­ mateix, podrem visitar “l’Art visual amb perspectiva de gĆØnere” d’Anne Burton. Es tracta de dos murals originals que tambĆ© s’instalĀ·laran en dos llocs de Vilafranca.

El divendres dia 6 a les 19h des del Grup de Dones, l’Ajuntament i l’AgĆØncia d’Igualtat de l’Ajuntament de Vilafranca han organitzat una concentraciĆ³ i lectura dels manifestos en defensa dels drets de les dones i en rebuig a les violĆØncies masclistes. Seguidament, a les 22h, el Grup de Dones i UGT Comarques Nord han organitzat un cinema fĆ²rum sobre la pelĀ·lĆ­cula ā€œUna cuestiĆ³n de gĆ©neroā€.

Les activitats continuaran el dissabte 7 amb la representaciĆ³ de l’obra ā€œMe quiere no me hiereā€ per Arantxa CatalĆ  i Antonio Guerrero. L’obra serĆ  a les 19h a la Sala de Teatre Carles Pons de la Casa de Cultura i l’activitat l’ha organitzada el Grup de Dones i l’AgĆØncia d’Igualtat de l’Ajuntament. La jornada acabarĆ  amb el sopar de sĆ²cies de l’associaciĆ³ de dones a l’edifici polivalent.

El diumenge 8, Dia Internacional de la Dona, es presentarĆ  a les Sales GĆ²tiques de l’Ajuntament l’exposiciĆ³ ā€œLes nostres dones, la seua saviesaā€ creada per l’alumnat de l’IES Vilafranca.

AixĆ­ mateix, assenyalar que en els centres educatius es realitzaran activitats en matĆØria d’igualtat al llarg del curs. AixĆ­, al CEIP En Blasc dā€™AlagĆ³ es realitzaran els tallers ā€œTotes les Professions sĆ³n per a tots i totesā€ per a l’alumnat de PrimĆ ria; ā€œPromociĆ³ de la Igualtat entre Dones i Homesā€ per a l’alumnat de tercer i quart de PrimĆ ria que serĆ  impartit per Isonomia; tambĆ© s’estĆ  elaborant un calendari feminista per l’alumnat del colĀ·legi en colĀ·laboraciĆ³ amb l’Assemblea de CooperaciĆ³ per la Pau, el professorat i l’AgĆØncia d’Igualtat; els xiquets i xiquetes de primer i segon de PrimĆ ria participaran en un taller sobre ā€œestereotips i rols de gĆØnereā€ a cĆ rrec de l’Agent d’Igualtat del municipi. A mĆ©s, des dels centres educatius i l’AgĆØncia d’Igualtat s’impulsaran durant aquests mesos diverses activitats de promociĆ³ de la igualtat.

FES CLIC ACƍ PER CONSULTAR LA PROGRAMACIƓ: