Vilafranca descobreix la riquesa del Bosc de Palomita

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat una campanya per a donar a conĆ©ixer la riquesa del Paratge Natural Municipal del Bosc de Palomita. L’objectiu Ć©s, que des de les seues cases, els veĆÆns, veĆÆnes i visitants coneguen la singularitat d’un bosc, excepcionalment ben conservat, que a mĆ©s de ser paratge natural municipal contĆ© en el seu si una microreserva de flora i compta amb la primera ruta eqĆ¼estre homologada de la Comunitat Valenciana. A mĆ©s dues senderes de curt recorregut permeten realitzar caminades aptes per a tota la famĆ­lia. Des de casa, i a travĆ©s de la web i xarxes socials de la localitat, es podrĆ  gaudir d’aquest entorn per a, quan tot passe, redescobrir-lo en viu.

La campanya consta d’un vĆ­deo de dos minuts amb imatges espectaculars i l’ediciĆ³ d’una guia de naturalesa de les espĆØcies mĆ©s comunes del paratge i els seus voltants on sĆ³n protagonistes l’Ć guila calƧada, l’astor, el cabirol, la papallona isabelina, el teix, el tilĀ·ler o l’orquĆ­dia dels pantans.

El bosc de Palomita Ć©s un exemple de simbiosi entre el salvatge i l’antrĆ²pic, lloc molt unit a les tradicions i costums de la localitat, a mĆ©s d’un sĆ­mbol natural en ser una mostra representativa dels millors boscos de la provĆ­ncia de CastellĆ³.

La campanya s’acompanya de l’etiqueta #VilafrancaPalomita. Durant les prĆ²ximes setmanes, en les xarxes socials municipals, els veĆÆns, veĆÆnes i visitants podran conĆ©ixer els encants del paratge.