Primer ple telemàtic de la història a Vilafranca

Ple telemàtic

L’Ajuntament de Vilafranca ha celebrat el primer ple telemàtic de la història. En ell, l’alcaldessa, Silvia Colom, ha informat de les mesures que s’han adoptat en la localitat per a fer front a la pandèmia de la Covid 19.

L’alcaldessa de Vilafranca ha agraït a tots els que han fet possible la lluita contra el coronavirus i els seus efectes.

Setmanalment el consistori ha celebrat juntes de portaveus amb tots els grups polítics per a analitzar la situació de manera constant.

En el ple, l’alcaldessa ha informat sobre les mesures adoptades i sobre les previsions existents. Durant aquest període s’han suspés tots els esdeveniments i activitats i s’ha reorganitzat l’activitat municipal amb el tancament d’instal·lacions i l’atenció telemàtica.

Així mateix el consistori ha establit un telèfon d’atenció durant les 24 hores del dia amb l’objectiu d’atendre qualsevol urgència. El contacte amb la residència de majors a través de la regidora de Benestar Social ha sigut permanent. Així mateix, des del consistori s’ha mantingut sempre obert el canal de comunicació amb el centre sanitari i les treballadores socials de la Mancomunitat Els Ports. D’altra banda des de l’agència d’igualtat s’ha continuat treballant en la prevenció de la violència de gènere i la generació de material digital. El contacte també s’ha mantingut amb Creu Roja per a totes les necessitats que es pogueren detectar. En un altre ordre de coses, s’ha creat un programa de voluntariat que treballa de manera coordinada amb els serveis socials.

En matèria econòmica, l’Ajuntament té previst aplicar bonificacions a l’impost de construcció, ampliar la superfície de terrasses i també organitzar la reobertura de serveis municipals com són la piscina, el càmping i l’alberg. El municipi encara està valorant si reprendre o no el mercat dels dissabtes i com fer-ho. S’està estudiant, a més realitzar una modificació de crèdit per a adaptar els comptes municipals a la situació que s’ha viscut i a necessitats futures.

La localitat s’ha acollit a la suspensió i ampliació de períodes de recaptació que va establir la Diputació de Castelló.

En la sessió, l’alcaldessa ha informat de la desinfecció, tres dies per setmana, dels voltants de comerços i serveis públics així com del suport, durant un dia a la setmana, dels bombers de la Diputació i també la presència reiterada de la Unitat Militar d’Emergències en la residència de majors. Els serveis municipals de neteja fan les tasques de desinfecció a fons dels edificis públics.

L’Ajuntament ha mantingut, i continua mantenint, contacte amb la Diputació de Castelló, la subdelegació del Govern i la Generalitat per a tots els temes d’interés del municipi.

Mascaretes

L’Ajuntament ha adquirit 1500 mascaretes dins del programa de compres de la Diputació de Castelló i ha repartit altres 300 elaborades per voluntaris del municipi. Així mateix amb la col·laboració de David Marin s’han entregat viseres protectores als comerços de la localitat i també està previst entregar mampares. D’altra banda la Diputació ha proporcionat als treballadors municipals tot l’equipament de protecció necessari.

Festes

A més de la suspensió dels esdeveniments durant el període del confinament, l’alcaldessa ha informat de la suspensió de la Fira de la Magdalena i del treball conjunt que s’està mantenint amb la Comissió de Festes per a definir o no la suspensió de les celebracions patronals d’agost. L’1 de juny, Pasqua del Llosar, es mantindrà com a festiu encara que la festa com a tal no se celebrarà a l’ermita. En matèria festiva, la localitat està treballant amb altres municipis dels voltants per a actuar de la manera més coordinada possible.

Oci digital

Des de l’Ajuntament s’ha agraït la iniciativa ‘Vilafranca és Queda a Casa’ que ha comptat amb la col·laboració de nombrosos veïns i veïnes del municipi. Tots ells han oferit els seus coneixements de manera totalment desinteressada a través del canal de Youtube creat a aquest efecte. Així mateix des de l’Espai Jove s’ha continuat oferint contingut als joves a través de les xarxes. D’altra banda, des del consistori s’ha agraït a Renomar Els Ports la renúncia a la subvenció econòmica que perceben per a destinar-la a la lluita contra els efectes de la pandèmia.