Participació ciutadana en el disseny de l’Estratègia Turística de Vilafranca

Vilafranca.

L’Ajuntament de Vilafranca junt amb el grup de recerca DESiRES de la Universitat Jaume I, està desenvolupant, des de fa any i mig, un procés participatiu per a dissenyar l’estratègia turística del poble.

Fins ara, s’ha seguit un procés on s’han anat modificant i obrint els diferents grups participatius. Primer, es va començar amb un grup reduït format per professionals. Més tard, es va convocar, també, a empresaris vilafranquins mitjançant l’associació Espai de Comerç. Amb aquests dos grups oberts, s’ha estat treballant durant un any.

El diumenge 26 de setembre, des de les 11 fins a les 13.30 h i des de les 17 fins a les 18.30 h s’obrirà la col·laboració a la ciutadania i a les associacions mitjançant dos tallers. Aquestes activitats es faran a la Biblioteca Municipal, on es podrà veure tot allò que s’ha treballat fins ara i cadascú podrà fer les aportacions que considere necessàries.

El dilluns 27, l’alcaldessa Sílvia Colom, en nom de l’Ajuntament de Vilafranca, farà una sessió on donarà resposta a totes les aportacions, posarà en comú totes les propostes i explicarà les accions futures.

Explica l’Ajuntament, que el principal objectiu és “crear una marca turística consensuada amb tota la ciutadania mitjançant allò que el poble pot oferir, que necessita potenciar i que vol donar a conéixer”.