– Ricard Pitarch rebrĆ la Medalla de la Vila i Paula Mestre i Laura Cubertorer el premi Explorador AndrĆ©s
El pròxim dissabte 17 de febrer se celebrarĆ l’acte de l’aniversari de la Carta Pobla amb l’entrega de la medalla de la Vila a Ricard Pitarch i del premi Explorador AndrĆ©s a Paula Mestre i a Laura Cubertorer.
Enguany la Carta Pobla celebra els seus 785 anys des que va ser atorgada pel noble aragonĆ©s En Blasc d’Alagó. L’any 2014, durant l’alcaldia d’Oscar Tena, es va instaurar l’entrega de la Medalla de la Vila i del Premi Explorador AndrĆ©s per a commemorar l’aniversari de la Carta Pobla. Enguany, aquests dos guardons celebren 10 anys.
La Medalla de la Vila s’atorga cada any a una persona o colĀ·lectiu rellevant en el municipi. Aquest any la rebrĆ Ricard Pitarch. Ricard Pitarch GarcĆa Ć©s autor o coautor de mĆ©s de deu llibres sobre flora i vegetació. Molts dels seus estudis giren entorn Vilafranca i alguna de les seues publicacions ha estat editada per l’Ajuntament de Vilafranca. AixĆ doncs, Ricard Pitarch serĆ la Medalla de la Vila 2024, i se sumarĆ a una llarga llista amb l’Associació FrancolĆ, Ignasi Llopis, el Centre Excursionista, el CF Vilafranca, Eduardo GarcĆa, Rafael Monferrer, i un llarg etcĆØtera de guardonats amb aquest reconeixement.
AixĆ mateix, el Premi Explorador AndrĆ©s es va crear per a fomentar els treballs de recerca (treballs final de grau, mĆ ster o tesis) relacionats amb el municipi que puguen aportar algun aspecte positiu per a aquest. Paula Mestre i Laura Cubertorer rebran aquest reconeixement pels seus treballs. Paula per ‘Recuperació de la Memòria Oral de l’Escola de Masos de la Pobleta de Sant Miquel’, i Laura per ‘(Re) trobar les arrels. El despoblament i la joventut. Producció d’un curtmetratge documental’.
A mĆ©s, enguany, durant aquest acte, l’Ajuntament de Vilafranca realitzarĆ un reconeixement pòstum al qual va ser primer alcalde democrĆ tic de la localitat, Jaime Vives Lorenz, mort el 2023.
Des de l’Ajuntament de Vilafranca, l’alcaldessa SĆlvia Colom convida a tots els veĆÆns i veĆÆnes a la Casa de la Cultura el pròxim dissabte 17 de febrer per a assistir a l’entrega d’aquests guardons i de l’homenatge que commemoren el 785 aniversari de la Carta Pobla.





