Rural Experimenta abandera la completa agenda cultural de Vilafranca a juny

ProgramaciĆ³ cultural Vilafranca juny 2021.

Lā€™Ajuntament de Vilafranca treballa per donar una digna oferta cultural a tots els veĆÆns i veĆÆnes de la localitat. Per a aixĆ², per al mes de juny sā€™ha preparat una sĆØrie dā€™esdeveniments dedicats a Ć mbits diferents i en els que es podrĆ  participar independentment de l’edat. Entre ells, el projecte dā€™experimentaciĆ³ i innovaciĆ³ rural ā€˜Rural Experimentaā€™ destaca entre la varietat dā€™oferta preparada per lā€™Ajuntament de Vilafranca. Rural Experimenta Ć©s un projecte del Ministeri de Cultura i Esport que es celebra cada any en una seu diferent. Enguany, a Vilafranca es reuniran els 6 projectes pioners que han arribat a la fase final del programa, i els equips formats per voluntaris treballaran uns projectes que tracten de millorar les condicions socials, tecnolĆ²giques i culturals del medi rural.

Tot i aquest laboratori dā€™innovaciĆ³, lā€™ampli ventall dā€™oferta cultural abasteix des de cursos professionals fins a jornades teatrals o excursions pel medi ambient. A mĆ©s, tambĆ© hi haurĆ  activitats dā€™oci i temps lliure a lā€™espai jove de Vilafranca, dedicat mĆ©s concretament per a la joventut vilafranquina.

Lā€™oferta cultural programada per lā€™Ajuntament de Vilafranca empara dues exposicions dā€™art a la localitat. De lā€™11 al 26 de juny, els veĆÆns i veĆÆnes podran visitar Villafranca del arte, exposiciĆ³ colĀ·lectiva ā€œLa sexta lĆ”mpara, la fragilidad de la memoriaā€, a la sala dā€™exposicions Abadia Seven. Conjuntament a aquesta exposiciĆ³, a les Sales GĆ²tiques es podrĆ  visitar, fins al 27 de juny, lā€™exposiciĆ³ fotogrĆ fica ExposiciĆ³ imaginĆ ria photography festival ā€œEllas toman la palabraā€ VĆ³rtice Photo.

AixĆ­ doncs, la publicaciĆ³ de lā€™agenda cultural abasteix tot el mes de juny amb activitats dā€™oci, culturals i de temps lliure. Des del 6 de juny, quan sā€™ha programat una visita guiada a les pintures rupestres de La Covatina, fins al 26 de juny, amb una visita teatralitzada de la Pedra en Sec. Hi haurĆ  mostres teatrals, com la del 10 de juny ā€œEuropa en un viatgeā€ a la Casa de la Cultura de Vilafranca, i tambĆ© activitats de temps lliure, com la visita guiada pel centre histĆ²ric a cĆ rrec de Guillem Monferrer el 12 de juny.

Per als dies 15,16 i 17 de juny se celebrarĆ  la Biblioteca de cordes i nucs de JosĆ© Antonio Portillo, amb 2 passes diaris per a pĆŗblic escolar. El dia amb mĆ©s opcions dā€™oci serĆ  el 19 de juny, quan els veĆÆns i veĆÆnes de Vilafranca podran triar entre una excursiĆ³ al paratge natural de Palomita, o la presentaciĆ³ del llibre FĆØlix Edo ā€œLluny de qualsevol altre llocā€ per mitjĆ  de la revista DiĆ legs dels Ports.

Pel que fa als cursos professionals, tant el curs ā€œGestiĆ³ dā€™Allotjaments Ruralsā€ com el dā€™ ā€AnglĆ©s per a la promociĆ³ turĆ­stica localā€ estan enfocats a millorar el tracte turĆ­stic que els negocis locals tenen en lā€™actualitat. Amb una millora de les gestions i de les capacitats lingĆ¼Ć­stiques, els negocis mĆ©s dedicats a lā€™atracciĆ³ de visitants poden oferir millors serveis bĆ sics. Dā€™aquesta manera, tambĆ© el curs ā€œCom i on comercialitzar el teu producte: DistribuciĆ³, venda directa i venda onlineā€ vol donar suport als negocis per a ampliar la seua xarxa directa de negoci i augmentar les seues vendes. Dā€™un sector empresarial estable i millorat es beneficia tot el teixit econĆ²mic local. A mĆ©s, tambĆ© sā€™ha programat el curs ā€œManipulador dā€™alimentsā€, imprescindible per a totes aquelles persones amb motivacions del sector de la restauraciĆ³. Els cursos esmentats es prolongaran al llarg del mes de juny en diferents sessions.