Vilafranca activa 6 pales mecàniques per netejar carrers i masies

Neteja de la neu a Vilafranca

-Les classes a l’escola i l’IES seran telemàtiques i es suspenen en l’escola infantil

L’Ajuntament de Vilafranca porta treballant des de l’inici de l’temporal Filomena per resoldre els problemes que està originant el temporal de fred i neu.

L’alcaldessa, Sílvia Colom, ha explicat que l’equip de govern està coordinat les tasques a la localitat. Així des d’ahir es van activar a 4 pales mecàniques per iniciar la neteja dels carrers i accessos a explotacions ramaderes i masies. A les 4 pales contractades pel consistori s’han sumat altres dues de reforç de el Consorci Provincial de Bombers.

Les primeres tasques de neteja s’han centrat en els Serveis Públics i més essencials, com ara Centre de Salut, camí de l’heliport o residència de gent gran.

Durant tota la setmana es seguirà treballant en la neteja de carrers i accessos a serveis essencials, així com masies i explotacions ramaderes.

D’altra banda l’Ajuntament, a través del servei Infovila ha emès successius bàndols informant sobre la situació i oferint serveis per a recollida de medicaments o compra per a aquelles persones que tinguin dificultats de mobilitat.

En aquests avisos també s’ha recordat la importància de seguir les mesures de prevenció sobre Covid-19.

L’Ajuntament també està en permanent contacte amb els directors de l’col·legi Don Blasco de Alagón i l’IES de Secundària. En aquest sentit s’ha acordat que demà dilluns les classes siguen telemàtiques i se suspenen les classes a l’escola infantil municipal.
Tots els edificis municipals romandran tancats excepte les oficines municipals on es canalitzaran les peticions de l’veïnat.

-Alerta davant el fred i el gel

Ara, després de la neu, el gran perill són les baixes temperatures i la formació de grans plaques de gel. L’Ajuntament també ha alertat del perill que suposa la neu que es desprèn de les teulades. És per això que recomana el veïnat caminar pel centre dels carrers i fer-ho amb extrema precaució.

-No agafar el vehicle particular

D’altra banda des del consistori es continua insistint perquè no s’agafi el vehicle particular si no és necessari. D’aquesta manera es facilita la feina dels serveis llevaneus i d’emergències.